قالیباف: آیین‌نامه روش مدیریت سهام عدالت نهایی شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب آیین نامه روش مدیریت سهام عدالت در جلسه امروز شورایعالی بورس و اوراق بهادار خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سمات، حسن قالیباف اصل عصر شنبه در مراسم احراز هویت رسمی در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سهام عدالت مأموریت بزرگی به بازار سرمایه بود که بخش بزرگی از این مأموریت به عهده شرکت سپرده گذاری مرکزی بود.

وی افزود: بعد از ۱۵ سال مردم توانستند دارایی خود در سهام عدالت را مشاهده کنند، یعنی ورود حجم عظیمی از دارندگان سهام عدالت (معادل ۴۹ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر) به بازار سرمایه است.

قالیباف ادامه داد: در زمان آزاد سازی سهام عدالت ایده تجمیع سفارش انجام شد و باعث شد تا بازار را از مشتری محوری به کارگزاری محوری تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: در جلسه امروز شورای عالی بورس، آئین‌نامه روش مدیریت سهام عدالت نهایی شد و هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید به فکر پذیرش در بورس باشند.

قالیباف ادامه داد: هلدینگ ملی برای شرکت‌های غیر بورسی ایجاد خواهد شد و نماد آن بر روی تابلو نمایش داده خواهد شد تا آزادسازی سهام عدالت به صورت کامل صورت گیرد.

وی افزود: سجام، زیرساختی برای برگزاری مجمع الکتریکی شرکت‌ها شده است و امیدوارم به زودی فرایند مجامع الکترونیکی در بازار سرمایه عملیاتی شود.

قالیباف افزود: دارایی‌های مردم در بازار سرمایه در شرکت سپرده گذاری مرکزی نگهداری می‌شود و همکاران در این شرکت تلاش می‌کنند. طرح‌های مختلفی را انجام دهند.

وی گفت: تمام توسعه‌هایی که در بازار سرمایه داریم در بستر الکترونیک انجام می‌شود امسال شرکت‌های زیادی استقبال کردند تا توزیع سود را از طریق سجام انجام دهند که زیر ساخت این کار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شده است.

قالیباف افزود: یکی از اقدامات اساسی در بازار سرمایه، به روز رسانی سیستم‌های معاملات و پس از معاملات بازار سرمایه است، به طوری که در سه ماه امسال ارزش معاملات نسبت به اسفند سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

رئیس سازمان بورس گفت: قرارداد خوبی با دانشگاه تهران برای راه اندازی سامانه معاملات منعقد شده که امید است تا آخر سال این این سیستم رونمایی شود.

وی اظهار کرد: موضوع پذیرش شرکت‌های دانش بنیان مانند اسنپ، تپسی، دیجی کالا در جلسه پنجشنبه هفته گذشته با وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شد که امیدواریم این شرکت‌ها بتوانند تا شهریورماه فرایند پذیرش در بازار سرمایه را عملیاتی کنند.

کد خبر 433165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.