اقدامات جدید سفارت ایران در لندن برای تسهیل خدمات کنسولی

سفیر ایران در لندن اقدامات جدید سفارت کشورمان برای تسهیل خدمات کنسولی به هموطنان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بعیدی نژاد در صفحه توئیتر خود نوشت: ۱- سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن برای تسهیل خدمات کنسولی و تکریم هموطنان عزیز مقیم انگلستان، و با بهره‌گیری از تجربه و ابتکار موفق تشکیل دفاتر «پلیس +۱۰» و «پیشخوان دولت» در داخل کشورمان، پیشنهادی برای سپردن بخش «پذیرش درخواست‌های کنسولی» به یک دفتر پیشخوان خدمات کنسولی مطرح نموده است.

۲- بر اساس این طرح، دفتر پیشخوان در انگلیس در قبال هزینه محدودی که به صورت شفاف اعلام می‌گردد، ثبت درخواست‌های اولیه هموطنان گرامی شامل امور گذرنامه، صدور شناسنامه و صدور دیگر اسناد وقایع اربعه و تأیید اسناد و همچنین تکمیل درخواست در سامانه میخک و تکمیل فرم‌های اداری را بر عهده می‌گیرد.

۳- با توجه به اقامت ایرانیان عزیز در شهرهای مختلف انگلیس که برای دریافت خدمات کنسولی ناچار به سفر به لندن در ساعات اداری می‌باشند، انجام اقدامات اولیه ثبت درخواست خدمات در دفتر پیشخوان، باعث چابک سازی انجام امور و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های سفر متقاضیان می‌گردد.

۴- بخش کنسولی سفارت، حتی یک تاریخ تخمینی برای امکان راه اندازی طرح پیشخوان خدمات کنسولی را هم اعلام نمود ولی به دلیل تداوم بررسی‌ها، این طرح تا این لحظه در لندن به اجرا در نیامده است. پیگیری‌های لازم در سطح سازمان‌های ذیربط برای بررسی و احیاناً تصویب اصول و مقررات این طرح در جریان می‌باشد.

۵- تا زمان تصویب ساز و کاری در این خصوص، بخش کنسولی سفارت در لندن، با راه اندازی سایت نوبت دهی و راه اندازی سامانه‌ی خدمات آنلاین و بهره‌گیری از خدمات پستی، سعی نموده مراجعات حضوری هموطنان محترم را به حداقل برساند. بجز تعرفه مصوب خدمات کنسولی، هیچ گونه وجه اضافه‌ای از مراجعین دریافت نمی‌شود.

۶- در حال حاضر برخی از مراجعین برای سهولت در اخذ کد رهگیری سامانه میخک، مبلغی را به شرکت‌های خصوصی می‌پردازند که ارتباطی به بخش کنسولی ندارد. تاکید می‌نماید که کد رهگیری اصولاً باید از سوی متقاضی تکمیل گردد و بخش کنسولی به هیچ وجه هزینه‌ای مازاد بر تعرفه رسمی کنسولی درخواست نمی‌کند.

کد خبر 433157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.