رابطه نگهبانان هتل با مسافران در قرنطینه دردسرساز شد

رسانه‌های استرالیا گزارش داده‌اند که موج دوم شیوع ویروس کرونا در شهر ملبورن این کشور هنگامی شدت گرفت که احتمالا اقدام نگهبانان امنیتی یک هتل در برقراری با مسافران قرنطینه شده در این شهر اتفاق افتاده است.

به گزارش ایمنا، مسئولان شهری ملبورن پس از آن به ارتباط این افراد با بالا رفتن ناگهانی آمار مبتلایان کرونا شک کردند و دیدند اکثر مبتلایان جدید در این ایالت، مأموران بخش امنیتی دو هتل قرنطینه شده در ملبورن و همچنین کسانی بوده‌اند که با آنان در تماس بودند.

این مأموران که برای یک شرکت امنیتی کار می‌کنند، از طرف دولت استرالیا استخدام شده بودند تا از هتل‌های محل اسکان مسافران مبتلا به کرونا محافظت کرده و کارهای مربوط به نگهبانی را انجام دهند.

در پی افشای ماجرای رابطه نگهبانان امنیتی هتل با شماری از مسافران، دولت ایالتی ویکتوریا اعلام کرده است که در این زمینه تحقیقی قضائی انجام خواهد داد.

دانیل آندروز، نخست‌وزیر ایالت ویکتوریا با بیان اینکه دولت ۳ میلیون دلار برای انجام این تحقیق کنار گذاشته است، گفت: تقریباً واضح است که آنچه در آنجا روی داده کاملاً غیرقابل قبول بوده و ما باید دقیقاً بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.

همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در استرالیا مقامات در این کشور یک طرح را اجرا کردند که تمامی مسافران خارجی را که تست کرونای آنان مثبت شده بود با آمبولانس به هتل‌های موسوم به "قرمز" منتقل می‌کردند. ۱۵ هتل در ملبورن برای اجرای این طرح داوطلب شده و مسافران خارجی مبتلا را پذیرفته بودند.

لیزا نویل، وزیر امور حوادث غیرمترقبه استرالیا در این باره گفت: من عصبانی هستم، افراد یا شرکت‌ها مسئله را به اندازه کافی جدی نگرفته‌اند و حالا ما این شیوع را داریم. آن‌ها باعث شدند استرالیایی‌ها گرفتار شوند.

آمار مبتلایان روزانه ایالت ویکتوریای استرالیا، بعد از موج اول بیماری کووید ۱۹، برای بیش از سه ماه حدوداً زیر ۲۰ ابتلای جدید بود که از دو هفته پیش آمار مبتلایان روزانه در این ایالت به بیش از ۲۵۰ نفر در روز رسیده است.

براساس گزارش یورونیوز، تا کنون حدود ۹ هزار نفر در استرالیا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۱۰۶ نفر نیز جان باخته‌اند.

کد خبر 433141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.