پاسخ به افزایش جمعیت با ساخت خانه‌های شناور

معماران فیلیپینی به دنبال افزایش جمعیت شهرنشینی و تغییرات آب و هوایی، خانه‌هایی پیش‌ساخته و شناور بر آب‌ها برای ساحل‌نشینان سراسر جهان طراحی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به طور کلی، جوامع ساحل نشین سراسر دنیا شرایط نسبتاً سختی را در زندگی روزانه خود تجربه می‌کنند. این افراد علاوه بر اینکه از کمبود فضا و منابع رنج می‌برند، به طور دائم با خطرات ناشی از حوادث طبیعی نظیر بالا رفتن سطح آب و وقوع سیل مواجه هستند. مردم ساحل‌نشین اغلب چاره‌ای جز سازگاری با شرایط ناپایدار ندارند و به همین دلیل طراحی خانه‌هایی پایدار که آن‌ها را ایمن نگه دارد و فضای کافی را برای انجام فعالیت‌های روزانه در اختیارشان قرار دهد، امری کاملاً ضروری است.

در همین راستا، معماران فیلیپینی شرکت DADA تصمیم گرفتند خانه‌هایی شناور برای این جوامع طراحی کنند که علاوه بر ایجاد فضای لازم، از استحکام کافی برخوردار و با شرایط مدام در حال تغییر دریا سازگار باشد. این خانه‌های چند طبقه ضمن اینکه کمترین فضا از سطح آب را اشغال می‌کند، بیشترین فضا را برای اعضا یک خانواده فراهم می‌آورد.

خانه‌های شناور پیش‌ساخته با هدف مبارزه با آسیب‌پذیری مناطق ساحلی در مقابل حوادث طبیعی شدید و نبود زیرساخت‌های محکم در این مناطق طراحی شده است. انرژی مورد نیاز این خانه‌ها به طور کامل از تغییرات سطح دریا و انرژی خورشیدی و با استفاده از سیستم‌های تکنولوژیکی که در داخل آن‌ها تعبیه شده است، تأمین می‌شود و در نتیجه، نیاز سازه‌ها به مصرف انرژی شهری را به صفر خواهد رساند.

این سیستم‌ها نه تنها منبع پایدار اولیه انرژی هر ساختمان را فراهم می‌آورد، بلکه یک منبع درآمد از طریق تولید برق برای جوامع اطراف به شمار می‌رود. اگرچه خانه‌های شناور بر اساس شرایط جوی کشور فیلیپین طراحی شده است اما معماران قرار است در ساخت آن‌ها از پلاستیک فشرده استفاده کنند تا ایجاد آن برای جوامع ساحل‌نشین سراسر دنیا امکان‌پذیر باشد.

کد خبر 433126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.