مقاومت خرمشهر از زبان سه قهرمان جنگ «مستند» می‌شود

مستند «غبار جنگ» به کارگردانی محمد عبدی‌زاده است که از زبان سه قهرمان جنگ تحمیلی، مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عبدی‌زاده در خصوص تولید مستند «غبار جنگ» اظهار کرد: این فیلم حاصل پنج سال تلاش پژوهشی من پیرامون سقوط خرمشهر و مقاومت ۳۴ روزه این شهر است. در این مستند با سه قهرمان این حماسه که فرماندهان سه بخش مهم دفاع از خرمشهر بودند، یعنی ناخدا هوشنگ صمدی؛ فرمانده تکاوران و مدافع شهر خرمشهر، سرهنگ علی قمری؛ فرمانده پادگان دژ و از نامداران جنگ و امیر سرتیپ مهدوی؛ فرمانده دانشجویان دانشکده افسری، درباره‌ی مقاومت خرمشهر گفتگو خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در مدت ۳۴ روز مقاومت خرمشهر، بسیاری از افراد مهم کشور به شهادت رسیدند، تصریح کرد: از دل این اتفاق حماسه‌ای خلق می‌شود که آکنده از مقاومت، ایثار و همدلی است.

عبدی‌زاده در خصوص مراحل تولید «غبار جنگ» نیز گفت: پژوهش‌های این مستند به پایان رسیده و فصل پاییز فیلمبرداری را در تهران و مناطق نظامی در خرمشهر و بوشهر آغاز خواهیم کرد. بازسازی‌های اندکی برای به تصویر کشیدن گفته‌های امرای ارتش هم خواهیم داشت و به همین دلیل از عوامل حرفه‌ای برای کار پشت دوربین استفاده می‌کنیم.

کد خبر 433108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.