احداث فرهنگسرای ۲ هزار نفری بیرجند

شهردار بیرجند گفت: طرح احداث سالن همایش و فرهنگسرای دو هزار نفری این شهر در تقاطع صیاد شیرازی در دستور کار قرار گرفت و پروژه در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: تحولی در معابر شهری بیرجند به وجود آمده و طرح توسعه پارک‌های محله در شمال شهر از جمله پارک آیت‌الله بهجت، بوستان ۹ دی، بوستان سایت اداری، بوستان انقلاب، الهه و بوستان نشاط اجرا شده است.

وی افزود: پروژه پارک جنگلی و پارک تفریحی بند دره بیرجند با حمایت استاندار و سایر دستگاه‌های اجرایی در دست اقدام است که بخشی از دغدغه شهروندان در زمینه فضای تفریحی را رفع خواهد کرد.

شهردار بیرجند با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و تفریحی عنوان کرد: فضای مناسبی برای برگزاری مناسبت‌ها، جشن‌ها و اعیاد در سطح شهر نبود و تمامی سالن‌ها متعلق به دستگاه‌های دولتی بود لذا سالن همایش و فرهنگسرای دو هزار نفری بیرجند در تقاطع صیاد شیرازی در دستور کار قرار گرفت و پروژه در مراحل نهایی قرار دارد.

جاوید با اشاره به بازگشایی برخی معابر از جمله طرح فرزان که سال‌ها مورد انتظار بود، گفت: برخی مکان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و اقدامات تملک در حال انجام است همچنین عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری در همین دوره آغاز شد و امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

جاوید با بیان اینکه آسفالت معابر شمال شهر بیرجند که از مناطق کمتر برخوردار است تصریح کرد: در بخشی از معابر شهر که خاکی است و آسفالت معابر همیشه مورد مطالبه مردم بوده، تصور می‌شود شهرداری کم‌کاری می‌کند در حالی که بارها اعلام کردیم همه زیرساخت‌های لازم از نظر ما فراهم است کما اینکه بحث شبکه آب و فاضلاب مطرح است و باید به اتمام برسد تا دوباره کاری نداشته باشیم.

وی گفت: برنامه‌ریزی شده با اجرای انشعابات و فاضلاب در معابر خاکی تا پایان آبان ماه امسال آسفالت تمامی معابر انجام شود.

شهردار بیرجند با اشاره به برخی زمین‌های بلاتکلیف این شهر، گفت: در این دوره شهرداری به این موضوع ورود پیدا کرد از جمله اراضی موسوی که حدود یک هزار مالک دارد.

وی ادامه داد: سال‌های زیادی است که مالکان این اراضی بلاتکلیف هستند، اما اکنون مصوبات کمیسیون ماده پنج را گرفتیم و زمین‌ها خیابان کشی شده و مجوزهای آب، برق و گاز نیز داده شده است.

شهردار بیرجند اظهار کرد: نحوه صدور پروانه‌های ساختمانی و اتوماسیون‌های در حوزه شهرداری که شهروندان را بلاتکلیف داشت، اکنون به حداقل رسیده است.

کد خبر 433104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.