۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اصفهان هستند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: هیچ زن سرپرست خانواری پشت نوبت ورود به سازمان بهزیستی نیست و امروز حدود ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ناجی صبح امروز شنبه ۲۱ تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار کرد: طبق قانون مهدهای کودکی که پذیرش کودکان چهار تا شش سال را دارند باید از آموزش و پرورش مجوز بگیرند که این امر امسال اتفاق می‌افتد هرچند هنوز دستور آن ابلاغ نشده است.

وی در خصوص مهدهای کودک گفت: مهدهای کودکی که از بهزیستی مجوز دارند باید اسامی کودکان پذیرش شده را در سامانه سناد آموزش و پرورش وارد کنند تا مشکلی برای سال‌های بعد نداشته باشند همچنین مهدهای کودکی که فعال است موظف به رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده به آنها هستند و خانواده‌ها موارد تخلف را به ادارات بهزیستی منتقل کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰۸ کودک کار و خیابان شناسایی و به بهزیستی تحویل داده شد که پکیج خدمات را به آنها ارائه کردیم که این پکیج شامل نگهداری ۲۱ روزه در مرکز کودکان کار و خیابان بوده و در این مدت برای بازگشت کودک به خانواده اصلی خود تلاش می‌شود همچنین ۱۱۰ کودک کار توسط مؤسسه غیردولتی سرمد شناسایی شد که این مؤسسه خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و معیشتی به این کودکان و خانواده‌های آنها ارائه می‌دهد.

وی در خصوص آمار چندقلوزایی در استان اصفهان گفت: در استان اصفهان یک هزار و ۸۲۶ دوقلو، ۴۰۸ سه قلو، ۱۶ چهارقلو و سه پنج قلو داریم که سال گذشته خانواده‌های دارای سه قلو معادل خانواده‌های پنج نفره تحت پوشش حمایت‌های بهزیستی را دریافت کردند که مبلغ مستمری این خانواده‌های پنج نفره ۹۵۹ هزار تومان است که در کنار این موارد از خدمات دیگر اشتغال، مسکن، حرفه آموزی و تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

ناجی با بیان اینکه بنیاد علوی خدمات مسکن به خانواده چند قلوها ارائه می‌دهد، افزود: به خانواده‌های دارای دوقلو کمک‌های موردی مانند هزینه درمانی، پوشک یا شیرخشک ارائه می‌شود همچنین در مورد زنان سرپرست خانوار هم هیچ زن سرپرست خانواری پشت نوبت ورود به این سازمان نیست و امروز حدود ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند.

فعالیت موبایل سنترها در کاهش بیماری افراد معتاد مؤثر بوده است

در ادامه این نشست سمیه کریمی معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان، اظهار کرد: سال گذشته طرح غربالگری ژنتیک برای سنین ۱۵ تا ۲۵ سال اجرایی شد همچنین غربالگری بینایی و شنوایی در ساله انجام می‌شود که امسال هم از ۱۵ تیر اجرای این طرح در حال انجام است که این غربالگری تا حد بسیاری توانسته از سطح معلولیت در امر بینایی و شنوایی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در نظر دارد نقشه ژنتیکی خانواده‌های دارای معلول را ایجاد کند، افزود: در خانواده‌های دارای دو معلول به بالا برای همه افراد خانواده مشاوره‌ها و آزمایش‌های ژنتیک انجام می‌شود تا از ایجاد معلولیت در نسل‌های آینده آنها جلوگیری شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در خصوص موبایل سنتر، تصریح کرد: طرح موبایل سنتر به صورت سیار خدمات کاهش آسیب را به معتادان نقاط حاشیه شهرها ارائه می‌دهد که دو موبایل سنتر در بهزیستی اصفهان این فعالیت را انجام می‌دادند و در هفته جاری هم یک ون موبایل سنتر دیگر به بهزیستی اصفهان اضافه می‌شود که خدماتی چون ارائه وسایل بهداشتی، سرنگ و یک وعده غذای گرم را به معتادان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به کاهش بیماری‌هایی چون ایدز و هپاتیت به دلیل فعالیت موبایل سنترها، گفت: طرح موبایل سنتر در شهرهای لنجان، فلاورجان، اصفهان و خمینی شهر در حال اجراست همچنین در مناطق شمال شهر اصفهان، برخوار، شاهین شهر هم این خدمات ارائه می‌شود.

کد خبر 433100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.