اعمال پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری تورهای آشناسازی

معاون گردشگری کشور طی ابلاغیه جدیدی به مدیران کل استانی اعلام کرد: با توجه به تاکید مؤکد ستاد ملی کرونا در رعایت فاصله فیزیکی، رعایت سقف تعداد شرکت کنندگان به عنوان یکی از مهم‌ترین پروتکل‌های بهداشتی الزامی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ابلاغیه جدید وزارتخانه در خصوص برگزاری تورهای آشناسازی گفت: این تورها با هدف رونق‌بخشی به کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری برنامه‌ریزی شده است. با توجه به بازخوردهای دریافتی از برخی شرکت کنندگان تورهای برگزار شده در سه ماهه اول سال ۹۹، به منظور متناسب‌سازی و ایمن‌سازی کامل این تورها در راستای سفر هوشمند و سلامت، مجریان تورها ملزم به رعایت برخی موارد و پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌ریزی و اجرای تورهای پیش‌رو خواهند بود.

او با اشاره به موارد ابلاغیه مذکور افزود: با توجه به تاکید مؤکد ستاد ملی کرونا در رعایت فاصله فیزیکی رعایت سقف تعداد شرکت کنندگان به عنوان یکی از مهم‌ترین پروتکل‌های بهداشتی، لازم است تعداد نفرات به یک سوم حالت طبیعی یعنی ۱۰ نفر کاهش پیدا کند.

تیموری با اشاره به ترکیب شرکت‌کنندگان تورها، تصریح کرد: ترکیب تورها باید به صورت ترکیبی از تور اپراتورهای فعال، اصحاب رسانه متخصص، بلاگرنویس، فعالین گردشگری در رسانه‌های اجتماعی و افراد تأثیرگذار و مشهور در فضای مجازی باشد. همچنین بهتر این است که درصد شرکت کنندگان در هر گروه متناسب با میزان ماندگاری آثار تولیدی و تبلیغی هماهنگ باشد.

او با بیان این مطلب که میزان تأثیرگذاری تورهای آشناسازی بستگی مستقیم به انتخاب افراد شرکت کننده دارد، افزود: به همین دلیل به‌کارگیری دقت و حساسیت در این مهم بسیار ضروری است و شرکت‌کنندگان باید متعهد به نشر و بازنشر مکرر اخبار، گزارشات، تصاویر و فیلم‌های تهیه شده در رسانه‌ها و قالب‌های اطلاع‌رسانی مؤثر باشد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی گسترده از طریق انجام مصاحبه، تهیه گزارش خبری در خصوص برگزاری تور با تاکید بر تحریک تقاضا، تحرک بازار و ترویج گردشگری داخلی همچنین اعتمادسازی از طریق نمایش زنجیره ایمن در سفر و کاهش تأثیر بحران و حمایت از مصرف‌گنندگان باید مدنظر شرکت‌کنندگان باشد.

او با اشاره به تهیه ویدئوهای یک دقیقه‌ای با کیفیت DPI) 300) افزود: به منظور نمایش حضور شرکت کنندگان در شرایط ایمن و بهداشتی سفر در اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها، اتوبوس‌ها و رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی در طول تمامی روزهای برگزاری برنامه (تأمین ماسک، دستکش و الکل به شرکت کنندگان، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و دست‌کش توسط دست اندرکاران برگزاری) تهیه این کلیپ‌ها الزامی است.

تیموری تمرکز بر استان هدف را از دیگر موارد این ابلاغیه برشمرد و اظهار کرد: هدف از اجرای تورهای آشناسازی داخلی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به سایر استان‌ها بویژه استان‌های بازار هدف استان معین است، به همین دلیل اکثریت شرکت‌کنندگان باید از سایر استان‌ها انتخاب شوند.

او با تاکید بر اینکه در برنامه بازدیدها باید طراحی دقیقی انجام شود، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و لزوم معرفی برنامه‌های اعتمادسازی و معرفی اقدامات صورت گرفته و یا در دست اقدام توسط زنجیره تأمین در گردشگری استان باید در دستور کار بازدیدها قرار گیرد. همچنین توجه به ظرفیت‌های کمتر شناخته شده استان‌ها، توجه به مسیرهای جدید براساس پتانسیل‌های بالقوه استان، جاذبه‌های کمتر شناخته شده و البته دارای زیرساخت پذیرش گردشگر الزامی است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در پایان تاکید کرد: از آنجا که تصمیم‌گیری برای هرگونه فعالیت اجتماعی به مقامات عالی و ستاد کرونای استان‌ها واگذار شده، هماهنگی با این ستاد در انتخاب زمان برگزاری تورهای یاد شده الزامی است.

کد خبر 433099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.