باد و گرد و خاک شمال و شرق اصفهان را فرا می‌گیرد

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از ناپایداری‌های جوی و وزش باد توام با گرد و خاک در مناطق شمال، شرق و مرکز این استان تا سه روز آینده خبر داد.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی به نسبت ناپایدار روی استان اصفهان است از این رو وزش باد پدیده غالب بسیاری از مناطق استان در سه روز آینده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد در مناطق شرق، شمال و تا حدی مرکز استان با گرد و خاک محلی همراه است‌.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: کاشان و چوپانان با دمای ۴۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه (هشدار در سطح زرد) اعلام کرد: وزش باد شدید و گرد و خاک از بعد از ظهر روز -شنبه ۲۱ تیر تا اواخر وقت روز یکشنبه ۲۲ تیر- شمال و شرق استان اصفهان را در فرا می‌گیرد و احتمال کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد محورهای شرق و شمال استان و آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.

از این رو به هموطنان به ویژه گروه‌های حساس مانند کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و ریوی توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فضای آزاد در شرایط غبار آلود هوا پرهیز کنند. همچنین اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ضروری است.

کد خبر 433093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.