پایانه‌های مسافربری کانون شناسایی افراد در معرض آسیب است

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه پایانه‌های مسافربری مبادی خروجی و ورودی افراد است، می‌تواند کانون شناسایی افراد در معرض آسیب به ویژه بی‌خانمان‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی ناجی صبح امروز _شنبه ۲۱ تیرماه ۹۹_ در آئین راه‌اندازی مرکز کنترل آسیب‌های اجتماعی (اورژانس اجتماعی) در پایانه مسافربری کاوه ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این پایگاه همزمان با چهل و یکمین سالگرد تأسیس بهزیستی، اظهار کرد: این مرکز در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی آسیب دیدگان در معرض خطر نقش بسزایی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هر چه مداخله در آسیب‌های اجتماعی به هنگام باشد، اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: روزانه یک نفر مددکار در اورژانس اجتماعی پایانه کاوه به مدت شش ساعت (از ۱۴ تا ۲۰ شب) مستقر می‌شود، اما ارائه مشاوره از طریق شماره تماس مددکار شبانه‌روزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید پایگاه خدمات اجتماعی در کشور شناخته شده باشد تا اعتبارات مورد نیاز را برای ساماندهی بهتر افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی را دریافت کند، گفت: افراد کارتن‌خواب و دارای مشکل اعصاب و روان باید مورد رسیدگی قرار گیرند، از این رو انتظار می‌رود هم‌افزایی بین شهرداری، بهزیستی و پلیس در جهت شناسایی افراد انجام شود.

ناجی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری آمار فرار از منزل ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده که احتمال دارد به دلیل شیوع ویروس کرونا و هشدارهای تاکید شده مبنی بر در خانه ماندن مردم بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱۰ مورد کودک کار و کودکان خیابانی به بهزیستی ارجاع شد، ادامه داد: ۱۱۰ مورد از آنها در مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده سرمد پرونده دارند و خدمات آموزشی، هنرآموزی و کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به لزوم راه‌اندازی مرکز کنترل آسیب‌های اجتماعی (اورژانس اجتماعی) در پایانه مسافربری، تصریح کرد: با توجه به اینکه پایانه‌ها مبادی خروجی و ورودی افراد است، می‌تواند کانون شناسایی افراد در معرض آسیب به ویژه بی‌خانمان‌ها باشد.

کد خبر 433092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.