ادامه حیات حمل و نقل منوط به حمایت و پرداخت اعتبارات دولتی است

رئیس سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری شیراز گفت: حمایت نکردن دولت از بخش حمل و نقل همگانی موجب کم شدن کیفیت خدمات شهری شده و ادامه حیات حمل و نقل منوط به حمایت جدی و پرداخت اعتبارات دولتی است.

به گزارش ایمنا حسن شاهی با ابراز گلایه از بی مهری در برنامه‌ریزی‌ها و تحقق نیافتن و پرداخت یارانه دولتی در سنوات گذشته، اظهار کرد: ۳۰ درصد هزینه‌ها توسط دولت، ۳۰ درصد توسط شهروندان و مابقی توسط شهرداری‌ها تأمین می‌شد ولی متأسفانه در شرایط فعلی ۸۰ درصد هزینه‌ها به شهرداری‌ها تحمیل شده و در مقوله نوسازی و توسعه ناوگان نیز ۱۰۰ درصد هزینه‌ها برعهده شهرداری‌ها است که همین امر موجب بالا رفتن سن ناوگان حمل و نقل همگانی شهری شده است.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل شیراز از وضعیت بهتری از نظر سن ناوگان نسبت به سایر کلانشهرها برخوردار بوده، عنوان کرد: تا پایان سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از رده خارج می‌شوند و عملاً فرسوده است و می‌بایست نسبت به نوسازی اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری شیراز افزود: با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد ناوگان حمل و نقل همگانی مسافر شیراز توسط بخش خصوصی اداره می‌شود حمایت از بخش خصوصی و نوسازی و پویایی سیستم نیاز به تأمین و پرداخت یارانه دولتی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با برقراری و پرداخت یارانه مشکلات موجود برطرف و شاهد خدمات بهتر ناوگان حمل و نقل همگانی مسافر با کیفیت مطلوب و شایسته کلانشهر شیراز باشیم.

کد خبر 433068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.