آیین‌نامه جدید طراحی راه‌های شهری بسترساز رفاه شهروندان است

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اجرای آیین‌نامه جدید طراحی راه‌های شهری را بسترساز سلامت، رفاه و امنیت شهروندان دانست.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: امروزه نواقصی در آئین‌نامه‌های طراحی راه‌های شهری وجود دارد که سبب بروز مشکلاتی در این زمینه برای شهرداری‌ها و نهادهای مربوطه شده است.

وی افزود: با توجه به این نواقص و مشکلاتی که از قِبل آن گریبانگیر شهرها شده است، آئین‌نامه ۱۲ جلدی طراحی راه‌های شهری در جلسه‌ای در وزارت کشور به منظور بررسی نهایی و بازنگری مطرح شد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: در این آئین‌نامه موضوعاتی مانند طبقه‌بندی راه‌ها، مسیرهای پیاده، مسیرهای دوچرخه و دسترسی‌ها مطرح بود که مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و برای طراحی و بازنگری نهایی به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی ارجاع شد.

زرآبادی‌پور گفت: مبانی طراحی راه‌های شهری، راه‌های شریانی درجه یک و دو، تبادل‌ها و تقاطع‌ها، خیابان‌های محلی، دسترسی‌ها، مسیرهای پیاده و دوچرخه و تجهیزات ایمنی عناوینی است که بررسی آن‌ها در آئین‌نامه جدید می‌تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت راه‌های شهری از جمله در قزوین داشته باشد.

وی گفت: تصویب این قبیل آئین نامه‌ها با در نظر گرفتن جنبه کارشناسی، فرهنگی، اجتماعی و مردمی آن زمینه‌ساز داشتن راه‌های ایمن و استاندارد شهری که ثمره آن سلامت و رفاه شهروندان است.

کد خبر 433062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.