کمک نمایندگان برای تفویض اختیارات لازم به شهرداری‌ها

مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با حضور شهردار اصفهان، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی از معاونان شهردار به منظور بررسی راه‌های تعامل هر چه بیشتر مدیران شهری با نمایندگان اصفهان تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در نشست مشترک شهردار و رئیس شورای شهر با نمایندگان مجلس با بیان اینکه بیش از ۶۰ سال از تأسیس شهرداری‌ها می‌گذرد، اما همچنان به قانون تفویض اختیار، توجهی نشده است، اظهار کرد: شهرداری‌ها در حاکمیت مدافع ندارند این در حالی است که بیش از هزار و ۳۰۰ شهرداری در کشور وجود دارد و بیش از ۵۰ درصد بار اقتصادی، عمرانی و اجتماعی کشور به عهده آنها است.

وی تصریح کرد: از نماینده‌های استان اصفهان درخواست داریم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در اصفهان ظرفیت فرهنگی بسیاری وجود دارد و مسئولیت کمیسیون فرهنگی کلانشهرها با استان اصفهان است، گفت: ظرفیت‌های شهر را به امر ملی تبدیل کرده‌ایم، اصفهان طرح همدلی با شهرهای سیستان و بلوچستان و طرح همدلی با شهرهای سیل زده را کلید زد، این شهر تنها مقر حیات جمعی است و از طریق اقتصاد فرهنگ، ظرفیت‌های فرهنگی و کالاهای هویتی را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: اصفهان کانون میان فرهنگی دارد و با ارائه طرحی در مجمع کلانشهرها در تلاش است ظرفیت خواهر خوانده‌های خود را به خوبی استفاده کند.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: برای پیشبرد این طرح و بهره‌مندی از اقتصاد فرهنگی این موضوع، به کمک نمایندگان نیاز است.

کمک نمایندگان برای تفویض اختیارات لازم به شهرداری‌ها

سید احمد حسینی نیا، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان نیز در ادامه اظهار کرد: تدوین برنامه جامع با رویکرد نوین درگیر کردن مشارکت مردم و مسئله محوری، نخستین بار در اصفهان در حوزه شهری دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان می‌توانند کمک کنند تفویض اختیارات لازم به شهرداری‌ها صورت گیرد تا برای برخی مجوز و مصوبات نیازی به رفتن تا شورای عالی نباشد.

بیشترین درآمد شهرداری از پروانه‌ها و تراکم است

مرتضی تهرانی، معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان نیز ضمن قدردانی از مثبت اندیشی نمایندگان نسبت به عملکرد شهرداری، اظهار کرد: ملاک کار عمل گرایی بوده و کمترین دید سیاسی در شهرداری حاکم است.

وی افزود: بیشترین درآمد شهرداری از پروانه‌ها و تراکم است و هرکس در شهر ساختمان تجاری و مسکونی دارد به میزان خدمات عوارض می‌دهد.

معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه متوسط درآمد مناطق حدود ۵۰ درصد است، خاطرنشان کرد: یک هزار میلیارد اعتبار جذب درآمد شهری شده است.

وی تصریح کرد: در صورت فعال شدن اقتصاد شهری مهاجرت و بیکاری کم می‌شود.

کد خبر 433055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.