از استقلال ترسناک در تبریز تا استقلال فوق بحرانی در تهران

استقلال در حالی که شرایط مناسبی ندارد، امشب (شنبه) در ورزشگاه آزادی از تراکتور میزبانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و تراکتور باید امشب شنبه - ۲۱ تیر ماه - از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی یکدیگر قرار گیرند. این دیدار در حالی در قالب هفته بیست و چهارم لیگ برتر برگزار می‌شود که مثبت شدن تست چند تن از بازیکنان استقلال از هفته پیش، چالش‌های فراوانی را برای آبی‌پوشان به وجود آورده است. آن‌ها با فرض رسیدن به ۲۵ درصد مبتلا به ویروس کرونا ذکر شده در پروتکل‌های بهداشتی به جم نرفتند، اما سازمان لیگ نتایج تست‌های آن‌ها را نپذیرفته تا استقلالی‌ها در شرایطی عجیب و تنها با یک جلسه تمرینی پا به یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل‌شان بگذارند.

ویروس میکروسکوپی در آستانه بر باد دادن قهرمانی و سهمیه آسیا

آبی‌پوشان تهرانی در حالی امشب میزبان سرخ‌پوشان تبریز خواهند بود، که در دیدار رفت با حضور استراماچونی روی نیمکت خود، ۳ امتیاز ارزشمند را از خانه حریف به چنگ آوردند و توانستند با ارائه فوتبال تهاجمی و روان ترس را در دل رقبا بیاندازند. حالا با گذشت تنها چند ماه از آن مسابقه، در شرایط عجیب و غریبی به سر می‌برند. فرهاد مجیدی پس از شروع خوب در استقلال، با شروع مجدد لیگ نتایج ضعیفی کسب کرده و بیش از پیش از رقابت قهرمانی و کسب سهمیه عقب افتاده است.

با وجود اوضاع نا به سامان آبی‌ها در جدول رده بندی لیگ، آن‌ها باید با مشکل دیگری دست و پنجه نرم کنند. هفته گذشته و درست یک روز مانده به دیدار استقلال با پارس جنوبی، باشگاه استقلال خبر از مثبت شدن تست چند تن از اعضای تیم خود داد و با استناد به ابتلاء بیش از ۲۵ درصد کادر و بازیکنانش، به جم نرفت.

سازمان لیگ که مخالف اقدام آبی‌های پایتخت بود اعلام کرد صحت تست‌های استقلالی‌ها را بررسی خواهد کرد. چند روز قبل نتیجه بررسی مجدد از سوی این سازمان نهایی و مشخص شد که آبی‌ها باید برابر تراکتور به میدان بروند؛ خبری که نشان می‌داد سازمان لیگ مغایرتی در تست آبی‌پوشان یافته و احتمالاً نتیجه بازی هفته گذشته را ۳ بر صفر به سود حریف بوشهری تغییر خواهد داد.

علاوه بر این موضوع، فرهاد مجیدی پس از کرونایی شدن شاگردانش تمرینات را به مدت ۲ هفته به تعطیلی کشاند ولی با تصمیم سازمان لیگ به برگزاری تقابل استقلال و تراکتور، آبی‌ها بار دیگر به تمرین پرداخته و تنها موفق شدند پیش از بازی حساس برابر تراکتور یک تمرین آن هم با حضور تنها ۱۲ بازیکن را برگزار کنند.

کدام بازیکنان نمی‌توانند استقلال را در بازی امشب همراهی کنند؟

طبق اعلام اولیه باشگاه استقلال به سازمان لیگ که در نامه زیر مشهود است، این باشگاه تهرانی نام ۹ نفر به دلیل مثبت شدن تست‌هایشان تحویل سازمان لیگ داده و از این بین ابتلاء ۴ نفر از آن‌ها به کرونا تأیید شده است. با این حال همچنان وریا غفوری، هرویه میلیچ، فرشید باقری و مهرشاد رهبری (فیزیوتراپ) تست‌هایشان تأیید و نمی‌توانند تیم خود را در بازی امشب همراهی کنند. پیش از این علاوه بر اسامی ذکر شده، نام ۵ نفر دیگر یعنی آرش رضاوند، مهدی قایدی، حسین پور حمیدی، مسعود ریگی و محمد دانشگر نیز برای سازمان لیگ ارسال شده بود، ولی نتایج آزمایش آن‌ها تأیید نشد تا این بازیکنان در جلسه تمرینی پیش از بازی با تراکتور، استقلال را همراهی کنند.

تراکتور و ۶ امتیازی که دوست ندارد از دست دهد

شاید هیچ تیمی به اندازه تراکتور از تست‌های تأیید شده استقلال سود نبرد. تراکتور که در کورس کسب سهمیه قرار داشته و نیم نگاهی هم به قهرمانی دارد، با شکست استقلال بحرانی می‌تواند گام مهمی را برای آسیایی شدن بر دارد. شاگردان ساکت الهامی که ۲ شکست را برابر پارس جنوبی و نساجی متحمل شدند، نفت آبادان را با دبل احسان حاج صفی بردند حالا در آستانه پیروزی آسان در تقابل ۶ امتیازی خود در تهران قرار گرفته‌اند.

از طرف دیگر اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به جمع سرخ‌های تبریز اضافه شدند و هر چند دژاگه از آمادگی کامل برخوردار نیست، ولی می‌توانند با تجربه‌ای که دارا هستند راهگشا تراکتور در آزادی باشند. اگر شاگردان الهامی با دست پر تهران را ترک کنند، ۴۳ امتیازی می‌شوند و کار خود برای کسب سهمیه آسیا را آسان‌تر می‌کنند.

کد خبر 433052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.