آثار یدالله طارمی در دل مردم شیراز جاودانه خواهد ماند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آثار گران‌سنگ و کلام ماندگار یدالله طارمی طی دهه‌ها فراز و نشیب، به ویژه در اشعار محلی‌اش با لهجه شیرازی‌، در دل مردم فرهنگ‌دوست شیراز جاودانه خواهد ماند

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالرزاق موسوی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "چند روزی بیشتر از روز قلم نگذشته بود که شیراز، پایتخت فرهنگ، تمدن و مهد علم و ادب ایران‌زمین، یکی از بزرگان خود در این عرصه را از دست داد.

مرحوم استاد یدالله طارمی، شاعر بزرگ و نام‌آشنای شیراز و ایران‌زمین، دهه‌ها از عمر گران خود را در مسیر ارتقای فرهنگ و ادب این دیار صرف کرد و به نکویی هرچه تمام‌تر درخت فرهنگ و ادب را تنومندتر از پیش پروراند.

چراغ زندگی مرحوم طارمی در ۸۸ سالگی خاموش گشت اما بی‌تردید آثار گران‌سنگ و کلام ماندگار او طی دهه‌ها فراز و نشیب، به ویژه در اشعار محلی‌اش با لهجه شیرازی‌، از جمله دفترهای «نسیم دلگشا»، «شمیم نسترن» و «بهار نارنج»، در دل مردم فرهنگ‌دوست شیراز جاودانه خواهد ماند چرا که کلمه به کلمه‌ی دفتر شعر او، تکه‌هایی از روح و کالبد فرهنگ شیرازی است و ریشه در هویت اصیل شهر راز دارد.

شورای اسلامی شهر شیراز، ضمن تسلیت به مناسبت از دست دادن این ادیب فرهیخته به بازماندگان و خانواده محترم ایشان و همه شهروندان شریف شیراز و اهالی قلم و جامعه ادبی ایران‌زمین؛ از خداوند بزرگ آرامش ابدی برای این چهره فقید عرصه فرهنگ و ادب و ادامه راه او در شهرمان شیراز را آرزو می‌کند. "

کد خبر 433046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.