توضیحات عضو کمیسیون بهداشت مجلس پیرامون بازگشایی مدارس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برای بازگشایی مدارس حتماً باید پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. در همین راستا بسیاری از مدارس کشور با کمبود فضا رو به رو هستند و قطعاً در صورت بازگشایی نمی‌توانند این نکات بهداشتی را به صورت مطلوب رعایت کنند.

پروین صالحی مبارکه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون بازگشایی مدارس اظهار کرد: مهمترین عامل شکست زنجیره ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ زیرا در حال حاضر هیچ دارو و درمان مشخصی برای این بیماری پیدا نشده و تنها راه جلوگیری از گسترش این ویروس، پیشگیری است.

وی افزود: پیشگیری برای عدم ابتلاء به این بیماری مبتنی بر رعایت پروتکل‌ها بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گزاری اجتماعی و ماسک زدن است. قطعاً رعایت این نکات از مهمترین و تأثیرگذارترین رفتارهایی است که می‌تواند از گسترش بیشتر این بیماری جلوگیری کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس برای بازگشایی مدارس حتماً باید پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود. در همین راستا بسیاری از مدارس کشور با کمبود فضا رو به رو هستند و قطعاً در صورت بازگشایی نمی‌توانند این نکات بهداشتی را به صورت مطلوب رعایت کنند.

صالحی ادامه داد: با توجه به تشدید بیماری کرونا در جامعه به نظر می‌رسد آموزش مجازی باید ادامه پیدا کند تا زمانی که زنجیره انتقال ویروس ضعیف شود. سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در راستای برگزاری کلاس‌های مجازی باید ادامه یابد.

کد خبر 433041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.