نیاز اصفهان به ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید اقتصادی

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان سالانه به ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید اقتصادی نیاز دارد که به دنبال برنامه‌ریزی برای تحقق این موضوع هستیم و امیدواریم مدیران شهرداری در این زمینه همکاری‌های لازم را با نمایندگان داشته باشند.

به گزارش ایمنا، امیرحسین بانکی پور، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک شهردار و رئیس شورای شهر با نمایندگان مجلس اصفهان، با بیان اینکه گزارش شهردار اصفهان جامع، امیدبخش و مبسوط بود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی فعلی، مردم را تا حد زیادی دچار استیصال کرده است؛ بنابراین ضرورت دارد تا برای ترمیم فضای جامعه اقداماتی صورت گیرد. ما به عنوان نمایندگان دبیرخانه‌ای مشترک میان خودمان ایجاد کرده‌ایم و تصمیم داریم که از این طریق مسیر همدلی و هماهنگی در پیش گرفته و در حوزه وظایف نمایندگی پیگیر امور مردم باشیم.

وی با بیان اینکه تعامل با مدیران استان، شهرستان و شهر در راستای این همدلی از رویکردهای اصلی این دبیرخانه مشترک است، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط مردم به قدری سخت است که مسائل حاشیه‌ای و اختلافات در تحمل آنها نبوده و عقل سلیم حکم می‌کند به مسائل غیر اساسی پرداخته نشود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هدف از تشکیل جلسه نمایندگان مجلس با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان را هم افزایی بیشتر میان این بخش‌ها دانست و افزود: قصد ما این است که از طریق این تعامل، از موانع و مشکلاتی که بر سر راه شما در حل مشکلات مردم وجود دارد مطلع شده و از طریق ارتباطی که با وزرا داریم، برای حل و رفع آنها تلاش کنیم؛ چرا که این هماهنگی‌ها به نفع ایران، انقلاب، مسؤولان و مردم است.

بانکی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مردم تصریح کرد: متأسفانه علاوه بر این، سرمایه اجتماعی نیز در ایران بسیار کاهش یافته و بر اساس تحقیقی که وزارت کشور چندسال قبل انجام داد، سرمایه اجتماعی در اصفهان از تهران هم کمتر است؛ بنابراین باید مشارکت و همدلی را افزایش داد.

ارتباط شهرداری و دولت برای اعتبارات مشخص شود

حسین میرزایی، دیگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست پیرامون دریافت اعتبارات دولتی گفت: باید گفت شهرداری چون یک نهاد عمومی غیردولتی است، مستقل و هم مرتبط با دولت هستند. این حالت در جایی به نفع و در جایی به ضرر شهرداری است. اگر مستقل هستند باید درآمد مستقل از دولت داشته باشند و اگر دولتی هستند اعتبارات راحت تر به آنها داده می‌شود. در آینده باید تکلیف این مسئله توسط عقلا مشخص شود که آیا در ادامه، مسیر غیردولتی بودن برای شهرداری بهتر است یا دولتی بودن. درباره جذب اوراق مشارکت هم باید گفت که درواقع در زمره اعتبارات دولتی و عمومی است و دولت نیز در کمک کردن به شهرداری‌ها کوتاهی نکرده است.

وی افزود: مردمی که در شهرک شهید کشوری دارای ملک هستند دچار سردرگمی شده‌اند. شرکت عمران آن منطقه یک جور به مردم پاسخ می‌دهد و شهرداری جور دیگر. تکلیف این مسئله را هم شهرداری باید مشخص کند.

نیاز اصفهان به ۱۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری جدید اقتصادی

مهدی طغیانی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه مجموعه شهرداری را خوش فکر دانست و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه شهری، اقتصاد شهری است؛ هر چند ممکن است شهرداری در این زمینه وظیفه قانونی نداشته باشد، اما علاقه داریم با ورود شهرداری به این موضوع اقتصاد شهر رونق گرفته و رو به جلو حرکت کند.

وی ادامه داد: اصفهان سالانه به ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید اقتصادی نیاز دارد که به دنبال برنامه‌ریزی برای تحقق این موضوع هستیم و امیدواریم مدیران شهرداری در این زمینه همکاری‌های لازم را با نمایندگان داشته باشند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی به لزوم بهره‌برداری در قطعه ۴۰۰ هکتار زمین‌های اطراف ورزشگاه نقش جهان اشاره کرد و افزود: برای بهره‌برداری مختلف از جمله گردشگری ورزشی از این مکان، مصمم هستیم تا در دوره چهارساله مجلس به سرانجام برسد.

پروژه‌های مهمی در اصفهان در حال اجراست

عباس مقتدایی، دیگر نماینده اصفهان نیز در ادامه این جلسه، شواری شهر و شهرداری اصفهان را صاحب جایگاه مهمی در کشور ذکر کرد و گفت: این شهر پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است که خدمت به آن خدمت به همه کشور است.

وی تصریح کرد: هم اکنون اصفهان صاحب جایگاه بسیار خوبی در هیئت رئیسه مجلس است، از این ظرفیت می‌توان برای شهر اصفهان استفاده کرد. نمایندگان اصفهان در این دوره مجلس بنای خود را بر همکاری مستمر و رسیدن به حد بالاتری از میزان رضایتمندی مردم گذاشته اند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های مهمی در شهر اصفهان در حال اجراست، اضافه کرد: همه باید کمک کنند تا این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر تکمیل شده و در اختیار مردم قرار بگیرد. نمایندگان اصفهان در این دوره هر کجا که لازم باشد از ابزار کمیسیون‌های مختلف مجلس برای پیشبرد پروژه‌های شهری استفاده می‌کنند.

مقتدایی با بیان اینکه پروژه‌های شهری به طور مستقیم بر روند زندگی مردم اثر گذار است به همین دلیل حمایت از این اقدامات را در دستور کار داریم، تاکید کرد: پیشرفت‌های بسیار خوبی در پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی مشاهده می‌شود و هر هفته که می‌گذرد شاهد قد کشیدن این پل هستیم.

وی افزود: ممکن است در برخی موارد نقدهایی نیز وجود داشته باشد اما تمام این نقدها دلسوزانه است. ارتباط نمایندگان با شهردار و مدیران شهری از هم اکنون رقم خورده و یکی از بهترین ارتباطاتی است که تاکنون ایجاد شده است بنابراین باید تلاش کنیم این ارتباطات حفظ شود.

کد خبر 433030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.