تصویب طرح تفصیلی توس ظرف ۱۴۰روز آینده

شهردار مشهد با اشاره به درخواست های چندین ساله مردم منطقه، ادیبان و فرهنگدوستان برای تعیین تکلیف منطقه تاریخی توس گفت: طرح تفصیلی توس به عنوان مطالبه ۴۰ ساله مردمی ظرف ۱۴۰ روز آینده تصویب خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد رضا کلائی در مراسم افتتاح فاز سه ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی و آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر دسترسی به کهن دژ، اظهار امیدواری کرد: در نخستین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی که ظرف یکی دو هفته آینده برگزار می‌شود طرح راهبردی توس مصوب شود.

وی تاکید کرد: مجموعه شهرسازی باید با همکاری سایر مجموعه‌ها و کمیسیون ماده پنج تلاش کنند ظرف ۱۴۰ روز آینده بزرگترین هدیه را به ساکنان بافت پیرامونی آرامگاه فردوسی، مردم مشهد و دغدغه‌مندان ادب، فرهنگ و هنر دهند.

شهردار مشهد افزود: شاید بعضی از افراد پروژه‌های پی در پی و درآمیخته‌ای که در پیرامون آرامگاه فردوسی اجرا یا طراحی شده را مجموعه پروژه‌های عمرانی بدانند، اما اهتمام امروز شهرداری نیز برای انجام اقداماتی در ساماندهی توس، پیرامون شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی در تقابل با فراموشی بسیاری از ارزش‌ها قرار دارد.

وی گفت: آنچه موتور محرکه مجموعه مدیریت شهری و پیوند دهنده شهرداری با ارکان حاکمیتی برای تلاش شبانه‌روزی است، پاسخ به نیاز جامعه در خصوص این است که فراموش نکنیم چه توانمندی‌هایی داریم و چگونه می‌توانیم در مقابل بدخواهی و بی‌عدالتی‌ها ایستادگی کنیم و چگونه می‌توانیم در این مسیر خستگی‌ناپذیر باشیم.

کلائی تاکید کرد: اقداماتی که در این مسیر انجام دادیم بیانگر آن است که در مقابل ناملایمات و بد عهدی ها خستگی‌ناپذیر بوده‌ایم و امیدواریم این میراث معنوی ما برای آیندگان باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های تعریف شده پیرامون آرامگاه فردوسی در زمان خودش پیگیری خواهد شد، افزود: باید دغدغه میراث فرهنگی را برای توسعه این مکان در نظر گرفته و مکان جدیدی برای بزرگان، ادیبان و شعرا در محدوده آرامگاه فردوسی در نظر بگیریم.

شهردار مشهد با بیان اینکه اقدامات میراث فرهنگی در حوزه بازسازی دیوار باره جای تقدیر دارد، تصریح کرد: برای احداث پردیس نیاز به تسهیل در شورای فنی میراث داریم تا بتوانیم آن را از این وضعیت خارج کنیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث مسیر دسترسی آرامگاه فردوسی به کهن اظهار امیدواری کرد: این پروژه نیز طبق زمانبندی و ظرف ۱۴۰ روز آینده آماده بهره‌برداری شود.

کلائی با ابراز گلایه از فضای سبز منطقه منفصل توس، بولوار شاهنامه و پیرامون آرامگاه فردوسی، گفت: امیدواریم ظرف چند ماه آینده این وضعیت به صورت قابل توجهی بهبود پیدا کند.

کد خبر 433014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    8 1
    تکلیف زمین های داخل دیوار قدیمی چه میشود .ایا پلان وطرحی در شهر داری وجود دارد .