ساخت و ساز سالم، در سایه تعامل نظام مهندسی و شهرداری است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: تعامل و تبادل اطلاعات بین نظام مهندسی و شهرداری راهی برای ساخت و سازهای سالم در شهر یزد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی سالاری در دیدار با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر یزد، تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد هماهنگی بین نظام مهندسی و شهرداری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نتیجه این تلاش‌ها در رفع مشکلات مردم و کاهش هزینه‌ها نمود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه‌های غیرحضوری سازمان نظام مهندسی ساختمان در پی شیوع کرونا افزود: با هدف کاهش مراجعات و به منظور حفظ سلامتی افراد سامانه‌های غیرحضوری متعددی در سازمان راه اندازی شد که از جمله آن می‌توان به سامانه پرسش و پاسخ غیرحضوری «تیکتینگ» اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با معرفی سامانه «ارجاع نظارت» تاکید کرد: این سامانه می‌تواند شفافیت در فرآیند ارجاع نظارت‌ها را ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: چنانچه مشارکت خوبی بین شهرداری و سازمان در تبادل اطلاعات صورت گیرد، این کار در حوزه ارجاعات مرتبط با طراحی نیز امکان پذیر است.

سالاری با بیان اینکه در حال حاضر شبکه‌ای غیر رسمی بین شهرداری و نظام مهندسی ایجاد شده که مشوق مردم در ساخت و سازهای غیرمجاز است، گفت: متصل شدن سامانه‌های این دو ارگان و ایجاد سامانه اطلاعاتی مشترک بین آنها، می‌تواند دست سودجویان را از صنعت ساختمان کوتاه کند.

کد خبر 432995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.