موسوی: ایرانیان ملت صلح طلبی هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امروز خرسندیم که دوستان ما در اصفهان و شهر گفت و گوی تمدن‌ها و ادیان، پایه گذار اقدامی صلح آمیز شده‌اند و یک پیام واحد را از این شهر به دنیا مخابره می‌کنند که ایرانیان ملت صلح طلبی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس موسوی شامگاه امروز -جمعه ٢٠ تیرماه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سردار سلیمانی در عین اینکه جنگاوری دلاور بود، اما اهل صلح و منطق بود. مأموریت‌های وی نیز برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در جهت صلح جهاتی بود. آخرین مأموریت سردار حامل پیام گفت و گو و صلح برای منطقه بود که متأسفانه توسط آمریکایی‌ها ترور شد.

وی افزود: علی‌رغم جوسازی‌هایی که در مورد سردار سلیمانی انجام می‌شود، ملت ایران و نیروهای مسلح و دیپلمات‌های ما خواستار صلح پایدار در منطقه هستند؛ همانگونه که اقداماتی را در افغانستان برای تشکیل دولت مستقر و قانونی آن انجام دادند. اقدامات جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه تیز در راستای صلح است. ملت ایران تنها کشوری است که می‌تواند با جرأت از صلح صحبت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با توجه برگزاری مراسم "ملودی صلح" در اصفهان، گفت: امروز خرسندیم که دوستان ما در اصفهان و شهر گفت و گوی تمدن‌ها و ادیان، پایه گذار این اقدام شده‌اند و یک پیام واحد را از این شهر به دنیا مخابره می‌کنند که ایرانیان ملت صلح طلبی هستند. امیدواریم جوانان ما نیز در این راه گام بردارند.

موسی با اشاره به رو نمایی از کتاب "طعنه سیاسی: پایان یک دموکراسی دروغین" گفت: این کتاب با تم صلح از ایران تدوین می‌شود و به عنوان کتاب صلحی که از مردم ایران برخواسته است به دنیا عرضه خواهد شد.

کد خبر 432991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.