چه زمانی باید تست کرونا بدهیم؟

کسانی که بیش از چند روز علائمی مانند تب و سرفه را تجربه می‌کنند یا در تماس نزدیک با افراد مبتلا به کرونا قرار گرفته‌اند، باید آزمایش کرونا انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کووید -۱۹ دارای علائم گوناگونی مانند تب، سرفه، بدن درد و حالت تهوع است. اگر علائم شاخص بیماری کرونا مانند تب و سرفه بیش از چند روز ادامه پیدا کند، لازم است فرد تست کرونا بدهد.

در چنین شرایطی فرد باید با پزشک خود تماس بگیرد و با او مشورت کند تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کند. حتی افرادی که هیچ‌گونه علائمی از این بیماری را ندارند نیز ممکن است به دلیل تماس با بیماران کرونایی یا حضور در محیط‌های پرخطر مانند بیمارستان‌ها، مراکز درمانی یا زندان‌ها، نیاز به انجام آزمایش کرونا داشته باشند.

در حال حاضر آزمایش کرونا شامل تست آنتی‌بادی، آنتی‌ژن و PCR می‌شود. با وجود اینکه نتایج آزمایش آنتی‌ژن زودتر مشخص می‌شود، اما دقت کمتری دارد. نتایج تست PCR ممکن است چند ساعت یا حتی چند روز طول بکشد، اما دقت بیشتری دارد و درصد بالاتری از عفونت‌های فعال را تشخیص می‌دهد.

در هر دو آزمایش PCR و آنتی‌ژن از مخاط حلق یا بینی استفاده می‌شود. آزمایش آنتی‌بادی کرونا که معمولاً با نمونه‌گیری از خون انجام می‌شود، پاسخ سیستم ایمنی بدن به عفونت ویروس کرونا را نشان می‌دهد. این نوع آزمایش معمولاً عفونت‌های گذشته را نشان می‌دهد و قادر نیست عفونت فعال در اثر ویروس کرونا را تشخیص دهد.

وجود آنتی‌بادی در بدن انسان ممکن است باعث محافظت در برابر عفونت مجدد ناشی از ویروس کرونا شود، اما هنوز مشخص نیست این میزان محافظت تا چه اندازه پایدار است. موضوع قابل توجه اینکه نتیجه آزمایش کرونا چه مثبت باشد و چه منفی، فرد باید همواره اقدامات پیشگیری مانند فاصله گذاری اجتماعی، شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها و ماسک زدن را رعایت کند.

کد خبر 432990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.