آمریکا از آمادگی خود برای مذاکره با کره شمالی خبر داد

معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده ویژه این کشور در موضوع کره شمالی از آمادگی واشنگتن برای ادامه گفت‌وگو با پیونگ یانگ خبر داد.

به گزارش ایمنا دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با اعلام این خبر، افزود: در جریان سفر ۱۹ تا ۲۰ تیرماه استفن بیگن با توشیمیتسو موتگی وزیر خارجه، تارو کونو وزیر دفاع، تاکو آکیبا معاون وزیر خارجه و دیگر مقامات ژاپنی برای تایید مجدد و تقویت اتحاد آمریکا-ژاپن در طول شصتمین سالگرد پیمان همکاری و امنیت متقابل تبادل نظر کرد.

در بیانیه این دفتر افزوده شده است: بیگن در این نشست‌ها بر ادامه آمادگی ایالات متحده در برقراری گفت‌وگو با کره شمالی تاکید کرد و در مورد اهمیت ادامه همکاری نزدیک با ژاپن و سایر شرکای همفکر در ارتقای دو سوی این دو-پاسفیک آزاد و باز و تلاش‌های مقابله‌ای علیه کسانی که به دنبال تضعیف حکمرانی خوب و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین هستند، به بحث پرداخت.

دولت ترامپ از ابتدای روی کار آمدن به دنبال ایجاد یک توافق با کره شمالی برای نابودی تاسیسات هسته‌ای آن کشور بود اما با وجود حرکت‌های نمایشی ترامپ در ۲ دیدار با کیم جونگ اون در سنگاپور و ویتنام، به دلیل عهدشکنی‌های مکرر آمریکا به بن بست رسید.

بیگن در شرایطی از آمادگی خود برای مذاکره با کره شمالی صحبت می‌کند که «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی در تازه‌ترین اظهار نظر گفته بود: نظر شخصی من این است که امسال هیچ نشستی بین ایالات متحده و کره شمالی برگزار نمی‌شود.

وی افزود: تا زمانی که هیچ تغییر قاطعی در رفتار ایالات متحده رخ ندهد اجلاس دیگری بین کره شمالی و ایالات متحده حداقل برای ما، غیر ضروری و بی فایده است.

خواهر رهبر کره شمالی با این حال یادآوری کرد این اظهارات به این معنا نیست که «کره شمالی قصد خلع سلاح ندارد» و ادامه داد: «ما نمی‌گوییم که قصد نداریم در راستای خلع سلاح گام برداریم اما می‌گوییم که اکنون نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم».

کیم همچنین خواستار جلوگیری از «سیاست‌های خصمانه» آمریکا در قبال کره شمالی شد.

بیانیه دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه می‌دهد: معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین با دولت ژاپن در مورد تلاش‌های جهانی برای مقابله با کووید -۱۹ از جمله توسعه واکسن‌ها و روش‌های درمانی، اهمیت پیوندهای تجاری و تحصیلی بین ایالات متحده و ژاپن و تلاش برای جلوگیری از بیماری‌های همه گیر در آینده رایزنی کرد.

ایالات متحده در حال حاضر با بیش از سه میلیون و ۱۱۸ هزار مبتلای شناسایی شده به کرونا و بیش از ۱۳۵ هزار جان باخته، رتبه نخست بحران کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 432985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.