مردم به نمایندگان مجلس رأی دادند که آداب اسلامی را رعایت کنند/اعلام جزئیات حادثه نطنز

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: نمایندگان مردم در مجلس هرچه می‌گویند باید برای خدا باشد و اگر به وزیری بگویند دروغگو که متأسفانه چنین امری در مجلس اتفاق افتاد باید بگویم ما به شما رأی دادیم که آداب اسلامی را رعایت کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز جمعه ۲۰ تیرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه اصفهان، با دعوت از نمازگراران به تقوای الهی در خصوص صفات مؤمنان اظهار کرد: یکی از صفات مهم مؤمنان تولی و تبری به معنای دوستی حضرت حق و دشمنی با دشمنان خدا و طاغوت است که خداوند متعال فرمودند وجود ندارد در عالم خلقت کسی ادعای مؤمنی کند اما با دشمنان خدا دوست باشد.

وی در تشریح این موضوع افزود: تولی و تبری از فروع دین است تولی یعنی دوستی با دوستان خدا و تبری یعنی برائت جستن از دشمنان خدا که این امر به یک معنا جز اصول دین است.

خطیب جمعه اصفهان در تفاوت اصول و فروع دین گفت: فروع دین واجبات عملی است و باید به آنها معتقد باشیم و اصول دین اعتقاد به خدا، خاتمیت پیامبر و وجود قیامت است و تولی و تبری جز اصول دین است و لازمه خداپرستی دوستی با دوستان او و مخالفت با دشمنان خداست.

وی تصریح کرد: در روایات متعدد به ما توصیه کردند که مؤمن کسی است که همه کارهایش اعم از دوستی و دشمنی اش برای خدا باشد و همه اعمال او در راه خدا باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، اظهار کرد: همه کمک کردن‌ها باید برای خدا باشد نه برای خودنمایی و اگر هم کمک نمی‌کند هم باید برای خداوند باشد، چنین کسی به گفته پیامبر از پاکان است و دوستی و دشمنی برای خدا از مهمترین پایه‌های ایمان است و لازم است انسان خود را بررسی کند ببیند دشمنی‌ها و دوستی‌هایش برای خداست یا به خاطر کدورت‌های شخصی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: نمایندگان مردم در مجلس هرچه می‌گویند باید برای خدا باشد و اگر به وزیری بگویند دروغگو که متأسفانه چنین امری در مجلس اتفاق افتاد باید بگویم ما به شما رأی دادیم که آداب اسلامی را رعایت کنید قسم می‌خورم به خدا که اگر به کسی بد و بیراه نگوید روز قیامت از شما نمی‌پرسند چرا بدوبیراه نگفتید اما اگر حرفی زدید از شما سوال می‌شود که چرا این حرف را بیان کردید، کار ساده‌ای نیست به کسی بگویید خائن یا دروغگو برای این گفته‌ها باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای مردم الگو باشند، گفت: سه چیز از علامت‌های مؤمن است که اول باید خداشناس باشد و بعد دوستان و دشمنان را بشناسد و به این موارد علم داشته باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه مؤمن باید همه اعمالش با نیت خشنودی خدا باشد، افزود: مؤمن نباید برای خشنودی دیگران، حزب سیاسی و غیره کاری کند چرا که نیکبختی تنها در رضای خداست.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) فرموده است محکم‌ترین پایه‌های دین علاوه بر نماز، جهاد و حج چیزی نیست جز اینکه همه دوستی و دشمنی‌ها برای خدا باشد که باید مراقب همه اعمال زبان، بدن و قلم خود بود و نباید به یکدیگر دشنام داد.

خطیب نمازجمعه اصفهان در بخش دوم سخنان خود با فراخواندن خود و نمازگزاران به تقوای الهی، با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی، اظهار کرد: همه باید بدانند باید از ماسک استفاده کنند و ضرر نزدن ماسک دامنگیر خودشان و دیگران می‌شود. مسئولان بهداشتی اعتقاد دارند ۸۰ درصد خطر این بیماری با فاصله گرفتن و ماسک زدن کاهش می‌یابد و در هر روز بیش از ۲۰۰ کشته دارد که مردم باید توجه جدی داشته باشند و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: چرا نباید نصیحت‌ها را گوش دهیم امروز تلفات تصادفات رانندگی ما به اندازه تلفات جنگ است و تنها با عدم رعایت قوانین رانندگی چنین خسارات زیادی را در کشور رقم می زنیم.

وی با بیان اینکه بیماری کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، گفت: باید حواسمان جمع باشد چه در بحث کرونا و چه حوادث رانندگی باید مردم دقت لازم را داشته باشند و اگر کسی این موارد را مراعات کند هیچ مشکلی برای او به وجود نمی‌آید و اگر رعایت نشود نوعی خودکشی است.

وی افزود: روز شنبه سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد در اعتراض به حجاب است به نحوی که خون در حرم امام رضا جاری شد و این از طرف مزدوران بود پهلوی در ایران و آتاتورک در ترکیه از طرف اجانب دستور داشتند با اسلام مبارزه کنند که یکی از مهم‌ترین موارد این مبارزه حجاب بود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: هر کسی لیاقت جهاد و ایستادن در برابر دشمنان را ندارد. حضرت علی (ع) فرمود جهاد دری از درهای بهشت است حتی برخی از روحانیون خلع لباس شده این امر را مسخره می‌کنند که مگر ممکن است به خاطر تار موی یک نفر خدا او را به جهنم ببرد؟ دقیقاً مانند این است که بگوییم با خوردن یک دانه برنج روزه باطل نمی‌شود در حالی که حرام خدا کم و زیاد ندارد و هر اندازه‌ای باشد حرام است.

آیت‌الله طباطبایی افزود: رابرت مرداک خبرنگار غربی صهیونیسم می‌گوید عفاف زدایی و فروپاشی خانواده کلید و رمز انحطاط تمدن ایران اسلامی است، دشمن راه را به درستی می‌داند و این موارد همگی جامعه اسلامی را بر هم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید توجه بیشتری به مطالب خود داشته باشند، گفت: رسانه‌ها و دیگر افراد نباید چنین مواردی را ترویج کنند؛ چرا کارهایی را که بزرگان ما تأیید نمی‌کنند را ترویج می‌کنید؟ بزرگان ما گفته اند در اماکن عمومی دوچرخه سواری خانم‌ها جایز نیست و این موارد را مطرح کردن ترویج بی دینی است.

خطیب نمازجمعه اصفهان افزود: هفته قبل کاریکاتوری از شرق الاوسط از آیت الله سیستانی منتشر شد که همه شیعیان و اهل تسنن این کار عربستانی‌ها و بن سلمان را محکوم کردند و به همه آنها می‌گوئیم آثار شوم این کارهای غلط خود را خواهید دید.

جزئیات حادثه آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای نطنز

وی افزود: هفته گذشته انفجاری در نطنز افتاد که خارجی‌ها این موضوع را بزرگ کردند. تنها یک سالن خارج از بخش سانتریفیوژها مشکل پیدا کرده بود و این تنها برای امتحان و آزمایش بود؛ این موارد را پیمانکاران خارجی نصب و تعمیر می‌کنند البته همه این دستگاه‌ها برای به کارگیری بررسی می‌شوند. وسایل این سالن دچار مشکلاتی شدند و موادی که زیر دستگاه‌ها بوده باعث انفجار شده است، نه هواپیمایی آمده و نه مشکلی بوده و همه موارد در حال بررسی است و به هیچ وجه پخش مواد رادیواکتیو هم رخ نداده است. همه مسئولان انرژی هسته‌ای در حال بررسی هستند و نباید این مسائل را پیش روی دشمنان بزرگ کرد.

آیت الله طباطبایی تصریح کرد: ۱۹۲ کشور با آمریکا مخالفت کردند و تحریم‌های بیشتر ایران را بسیاری از سران کشورها قبول نکردند چرا که دنیا را با ایران اسلامی آشنا کردیم و دنیا متوجه دسیسه‌های آمریکا و اسرائیل شده است که امیدوارم خداوند توفیق مقاومت در برابر دشمنان با تمام سختی‌هایش را به ما بدهد.

کد خبر 432950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.