مربی استقلال: تمرین نداشته‌ایم/ اگر ۲۵ درصد از بازیکنان یک تیم کرونا بگیرند تکلیف چیست؟

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: معمولاً مربیانی که در کنفرانس شرکت می‌کنند در مورد شرایط تیم خود و تیم مقابل حرف می‌زنند، ولی ما بعد از بازی با سایپا تمرینی انجام نداده ایم و نمی‌توانیم در مورد مسائل فنی صحبت کنیم. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، نامجو مطلق پیش از بازی تیمش برابر تراکتور در نشست خبری، اظهار کرد: معمولاً مربیانی که در کنفرانس شرکت می‌کنند در مورد شرایط تیم خود و تیم مقابل حرف می‌زنند، ولی ما بعد از بازی با سایپا تمرینی انجام نداده ایم و نمی‌توانیم در مورد مسائل فنی صحبت کنیم. به این دلیل ما برای بازی پارس قرار بود به جم برویم و کارت پرواز هم گرفتیم، ولی به ما خبر دادند به جز هشت نفر اولی، تست کرونای پنج نفر دیگر نیز مثبت شده است.

مربی استقلال با اعتراض به ۲۵ درصد اعلامی در پروتکل سازمان لیگ، خاطر نشان کرد: به خاطر سلامتی بازیکنان خود و تیم مقابل به جم نرفتیم. تعداد افراد کرونایی‌مان به ۲۵ درصد ذکر شده در پروتکل رسیده بود. البته در خصوص این ۲۵ درصد نیز بحث دارم و سوالم این است که اگر از میان ۲۵ درصد مبتلا به کرونا، جدای از کادر فنی تعداد زیادی از بازیکنان را شامل شود، تکلیف آن تیم چه می‌شود.

وی افزود: از روز اول هم گفتیم مقایسه شرایط فوتبال و کشور ما با اروپا کار اشتباهی است. اگر آلمان فوتبال را زودتر از سایر کشورها شروع می‌کند، به این دلیل است که زیرساخت کافی را دارد. آنجا اگر ۲ نفر به کرونا مبتلا شوند، کل تیم به قرنطینه می‌رود و یا اتاق اختصاصی برای بازیکنان اختصاص می‌دهند که هیچکدام از تیم‌های ما توان رعایت چنین موردی را ندارند. اما در ایران متأسفانه از ۲۵ درصد اعضای تیم صحبت می‌کنند.

نامجو مطلق با بیان اینکه استقلال تنها یک جلسه تمرینی با حضور ۱۲ بازیکن انجام داده، تصریح کرد: مربیان که به نشست خبری قبل از بازی می‌آیند، در خصوص مسائل فنی تیم خود و تیم مقابل صحبت می‌کنند، اما نکته‌ی فنی‌ای وجود ندارد که درباره آن صحبت کنیم چرا که ۵ روز تمرین نکرده و تنها روز گذشته جلسه تمرینی‌ای را با حضور ۱۲ بازیکن برگزار کردیم. با این حال سلامتی بازیکنان برای استقلال در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به تلاش استقلال برای تعویق دیدار برابر تراکتور، گفت: آمار مبتلایان کرونا نسبت به زمانی که لیگ تعطیل شد، بیشتر شده است. با وجود شرایط نامناسبی که تیم ما در آن قرار دارد، سازمان لیگ برایمان بازی گذاشت. برای لغو یا تعویق چند روزه با سازمان لیگ صحبت کردیم اما می‌گویند دست ما نیست. با فدراسیون صحبت کردیم، آن‌ها هم می‌گویند تصمیم گیری در اختیار ما نیست.
نامجومطلق افزود: بازیکنان استقلال روز گذشته با استرس تمرین کردند و حتی در زمانی که نکات فنی را می‌گفتیم کسی جرأت نداشت نزدیک شود. از هر نهادی که تصمیم‌گیری در خصوص مسابقات را عهده دار است خواهش می‌کنم که شرایط را درک کنند. بازیکنان بهم ریخته‌اند و یکی از بازیکنان استقلال، ریه‌اش در گیر شده و شرایط بحرانی دارد. ۵ روز است تمرین نکرده‌ایم و باید فردا مقابل تیم قدرتمند تراکتور به میدان برویم.

مربی استقلال با بیان اینکه در همه جای دنیا فوتبال برای نشاط جامعه است، خاطرنشان کرد: همه جای دنیا فوتبال را برای نشاط جامعه بازی می‌کنند اما ما با استرس تمرین می‌کنیم. استقلال با کمبود بازیکن روبرو است ولی بازیکنان با غیرتی داریم.

وی اضافه کرد: روز گذشته وریا غفوری تماس گرفت و گفت اگر تعداد بازیکنان کافی نیست، تست دیگری از من بگیرید تا اگر منفی شد بتوانم مقابل تراکتور بازی کنم. این غیرت و تعصب بازیکن را نشان می‌دهد و خودمان را نیز غافل گیر کرد.

نامجو مطلق با بیان اینکه اصرار به برگزاری بازی‌ها دارند، تصریح کرد: در حال حاضر هر تصمیمی که در جامعه گرفته می‌شود برای سلامتی افراد است اما متأسفانه اصرار بر این است که بازی‌ها برگزار شود. باید توجه داشت که بازیکنان زن، بچه و خانواده نیز دارند و سلامتی آن‌ها نیز در خطر است.

وی با اشاره به دستور وزیر بهداشت مبنی بر تعطیلی مجدد اماکن ورزشی، افزود: وزیر بهداشت به تازگی دستور به تعطیلی دوباره تمامی اماکن ورزشی داد و این نشان می‌دهد شرایط فعلی از قبل بدتر است و آمارها نیز همین موضوع را اثبات می‌کند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش رود که اتفاق ناگواری برای هیچ بازیکن و شخصی رخ ندهد ولی چنین تصمیم‌هایی باعث می‌شود مشکلات ناشی از آن، در تاریخ ثبت شود.

مربی استقلال در خصوص شرایط مجیدی گفت: آقای مجیدی به خاطر مسئولیت بزرگی که دارد و شرایطی که پیش آمده، در فشار و استرس زیادی قرار دارد. در یکی از جلسات تمرینی که پیش از شروع مجدد لیگ داشتیم، فرهاد مجیدی گفت که تا کسی در این فوتبال نمیرد، لیگ را تعطیل نمی‌کنند. با تصمیم‌هایی که گرفته شده، چنین چیزی بعید نیست. وقتی مربی می‌بیند که تمرین تیم‌اش با ۱۲ بازیکن و آن هم به این شکل برگزار می‌شود، ناخودآگاه دچار استرس می‌شود.

کد خبر 432947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.