۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
آمار کرونا دقیق اعلام شود

امام جمعه فولادشهر گفت: اعلام نشدن دقیق آمار کرونا سبب عادی شدن شرایط و افزایش تعداد مبتلایان به آن می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت السلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته فولادشهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، اظهار کرد: مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز و ظهور عملی دو فضیلت «حیا» و «غیرت» است، این دو مهم از نشانه‌های اصلی ایمان است و بدون آن ایمان معنایی ندارد.

وی بدپوششی را بیماری بدخیمِ جوامع بشری امروز دانست و افزود: بدپوششی و بدحجابی، توطئه و تلاش دشمن اسلام ناب محمدی است و تمدن غرب بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی، برای دو هدف عمده ارضاء جنسی آسان و نیروی کار ارزان، زندگی بانوان را به‌طور کلی متحول کرد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: مبارزه با حجاب و عفاف به بهانه آزادی، بزرگ‌ترین و ننگین‌ترین دروغی است که شیطان و جنود او در دنیای امروز رواج داده‌اند.

وی ادامه داد: اگر امروز شیرمردانی در قالب مدافع حرم حضرت زینب هستند، شیرزنانی نیز مدافع حریم حضرت زینب هستند، زینب کبری (س) «حرمی» دارد و «حریمی»، حریم حضرت، حریم عفاف و حرمت حجاب اسلامی است.

سرافراز اضافه کرد: حداقل پنج ماه است کرونا مهمان شهرهای ما بوده، در این چند ماه زیاد شنیده‌ایم که برخی شهروندان مباحث بهداشتی همچون استفاده از ماسک در معابر و خیابان‌ها را رعایت نمی‌کنند، از بی تفاوتی عده‌ای و اعتقاد نداشتنشان به خطرناک بودن شرایط، برگزاری مجالس عروسی و ختم و…که در نتیجه کرونا هرروز بیشتر در کشور جولان داد.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده در هر ۷ دقیقه یک فوتی در کشور براثر ابتلاء به بیماری کرونا مواجه هستیم، آماری به شدت نگران کننده و تأسف بار!

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: برخی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند اما تدبیر مسئولان نیز در برخی مباحث دقیق نبود از طرفی توزیع امکانات در برخی مناطق نیز عادلانه نبود، اطلاع رسانی‌ها آنگونه که باید ادامه نیافت و این مسئله سبب شد آمار ابتلاء به این ویروس منحوس افزایش یابد.

وی یادآور شد: در روزهای ابتدایی هرروز در خبر سیما حضور سخنگوی وزارت بهداشت را با ارائه آمار و ارقام و توصیه‌های کلامی و … شاهد بودیم که بعد از مدتی حتی اعلام آمار استانی متوقف شد.

سرافراز افزود: طی چند ماه گذشته در بخش‌های خبری از وضعیت بیمارستان‌ها، خسته شدن پرسنل، پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها در شهرهای قرمز، گفتگو با بیماران بدحال، بیماران معطل مانده در صف آی سی یو در شهرهای بحرانی، پخش تصاویری از دردناک بودن تست کرونا آنگونه که باید خبری نبود و تمام این مدت هرروز از میزان اطلاعاتی که به مردم ارائه می‌شد کاسته شد.

وی تصریح کرد: این روند اطلاع رسانی سبب شد زندگی مردم هر روز عادی‌تر شود و تعداد کرونایی ها هرروز افزایش یابد، و این در حالیست که روانشناسان اجتماعی معتقد هستند از شروط جلب مشارکت مردم تعریف موقعیت به عنوان اضطراری است.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: گفتن واقعیت‌ها و ملموس کردن خطر برای مردم می‌توانست از رسیدن به وضعیت امروز جلوگیری کند، باید گفت گاهی ترس بهتر از آرامشی مرگ آور است.

کد خبر 432945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.