فیلم میان ستاره‌ای (interstellar) + تیزر و نقد

فیلم بین‌ستاره‌ای یا Interstellar فیلمی حماسی علمی–تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است. متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

به گزارش ایمنا، میان ستاره‌ای یکی از شاهکارهای کریستوفر نولان است که در عین تخیلی بودن، به جنبه علمی فیلم بسیار اهمیت داده است.

معرفی فیلم interstellar

فیلم interstellar یا میان ستاره‌ای در ژانر علمی تخیلی، درام و ماجراجویی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. Interstellar فیلمی به کارگردانی کریستوفر نولان است. کریستوفر نولان یکی از فیلمنامه نویسان و تهیه کنندگان این فیلم نیز هست. کیپ استیون تورن فیزیکدان سرشناس آمریکایی و متخصص اخترفیزیک و فیزیک گرانش مشاور علمی این فیلم است.

Interstellar

در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار این فیلم نامزد دریافت ۵ جایزه بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی فیلم شد و از این بین موفق به دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه شد.
هانس زیمر که در سه‌گانه شوالیه تاریکی با نولان همکاری کرده بود، مسئولیت تولید موسیقی این فیلم را نیز برعهده داشت.
منتقدان بیشتر صحت علمی فیلم، موسیقی متن، جلوه‌های ویژه و بازی متیو مک‌کانهی، ان هتوی و مکنزی فوی را تحسین کرده‌اند. بین ستاره‌ای همچنین برنده چند جایزه دیگر برای جلوه‌های ویژه، فیلمبرداری و موسیقی فیلم شده‌است.

Interstellar

تیزر فیلم interstellar

لینک‌های دانلود با کیفیت تیزر (فیلترشکن): http://www.hd-trailers.net/movie/interstellar/

داستان فیلم interstellar

در آینده کرۀ زمین به علت تغییرات جوی محصولات کشاورزی رو به نابودی است و هر روز محصولات بیشتری نابود می‌شود. کوپر خلبان پیشین ناسا که حالا کشاورز شده به همراه پدر زن، پسر جوان و دختر ۱۰ ساله‌اش در یک مزرعه زندگی می‌کنند. مورفی، دختر کوپر، معتقد است که در اتاقش یک شبح وجود دارد که سعی دارد با او ارتباط برقرار کند. کوپر و مورفی کشف می‌کنند شبح یک هوش ناشناخته است که با ارسال پیام با استفاده از امواج گرانشی مختصات دستگاه اعداد دودویی (صفر و یک) مختصات تأسیسات مخفی ناسا را به آنها مخابره می‌کند. در آنجاست که متوجه می‌شود ناسا به طور مخفیانه به دنبال سیاره‌ای دیگر برای نجات نسل بشر است.

Interstellar

بازیگران فیلم interstellar

  • متیو مک‌کانهی ( Matthew McConaughey) که پیش از این در فیلم گرگ وال استریت نقش آفرینی کرده بود، نقش کوپر را بازی می‌کند.
  • ان هتوی ( Anne Hathaway) که در فیلم شوالیه تاریکی بر می‌خیزد به عنوان زن گربه‌ای شناخته می‌شود در نقش املیا برند ظاهر شده است.
  • مت دیمون ( Matt Damon) که با نقش آفرینی در فیلم‌های شیوع (contagion) و نجات سرباز رایان شناخته می‌شود، در نقش دکتر من بازی می‌کند.
  • جسیکا چستین ( Jessica Chastain) یکی از بازیگران فیلم مردان ایکس و فیلم ترسناک ماما، نقش بزرگسالی مورفی را بازی می‌کند.
  • مکنزی فوی ( Mackenzie Foy) که با فیلم گرگ و میش (twilight) معروف شد، در نقش نوجوانی مورفی بازی می‌کند
  • الن برستین ( Ellen Burstyn)بازیگر معروف فیلم جن گیر در نقش مورفی پیر حضور دارد.
  • مایکل کین ( Michael Caine) مشاور بروس وین در فیلم شوالیه تاریکی بر می‌خیزد، به عنوان پروفسور برند ناسا ایفای نقش می‌کند.

Interstellar

دقت علمی فیلم interstellar

کیپ تورن، فیزیکدان نظری، مشاور علمی و مدیر اجرایی تولید فیلم بود. او برای تصویرسازی‌های درون فیلم از معادلات نسبیت عام انیشتین استفاده کرده بود. تورن برای همکاری در این پروژه دو قانون داشت: اول اینکه هیچ‌کدام از قوانین فیزیکی نباید نقض شوند و دوم اینکه تمامی حدسیات باید از علم سرچشمه بگیرند، نه ذهن فیلم‌نامه‌نویس.

Interstellar

به گفته تورن، تنها جایی که آزادی هنری بالاتر از واقعیت‌های علمی بوده، وجود ابرهای یخی در یکی از سیاره‌هایی است که شخصیت‌های فیلم روی آن فرود می‌آیند. چون احتمالاً ابرهای یخی توسط گرانش به پایین کشیده می‌شوند و روی آسمان نمی‌مانند. تصویر ارائه شده از کرم‌چاله، از نظر علمی صحیح است. به جای نشان دادن تصویری دوبعدی از کره که سه‌بعدی است استفاده شده و بر روی آن تصویری ناهمگون از کهکشان مقصد دیده می‌شود.

Interstellar

نقد فیلم interstellar

interstellar در RottenTomatoes از ۳۵۹ منتقد میانگین امتیاز ۷۲ از ۱۰۰، و از ۱۷۵.۴۶۵ بیننده فیلم امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ را از آن خود کرد.
این فیلم در IMDB میانگین امتیاز ۸.۶ از ۱۰ را طبق آرای ۱.۴۳۰.۹۴۳ نفر کسب کرد.
متاکریتیک بر اساس نظرات ۴۶ منتقد به این فیلم نمره ۷۴ از ۱۰۰ داده‌است و این نظرات را عموماً مثبت توصیف کرده‌است.
ریل ویوز ۱۰۰/۱۰۰:
بین ستاره‌ای به طور همزمان یک اثر علمی تخیلی پر هزینه و یک داستان بسیار ساده از عشق و فداکاری است. این کار به نوبه خود مهیج، نفس‌گیر، مایه دل شکستگی و در عین حال امیدوار کننده است.

تایم آوت لندن ۱۰۰/۱۰۰:
این فیلم یک داستان ماجراجویی بزرگ و زیبا با مقداری چاشنی سورئال و رؤیا است. با این وجود همیشه احساس یک واقعیت جدی را با خود دارد.
نیویورکر ۷۰/۱۰۰:
سیاه‌چاله‌ها، نسبیت، تکینگی، بعد پنجم! موضوع خیلی خوبی است اما یک مشکل وجود دارد. این فیلم به سبک محاوره‌ای عجولانه ای درآمده است. درک بیشتر این داستان شگفت‌آور و به خصوص مرکز اصلی داستان، سخت است. و شنیدن برخی از واژه‌های خارج شده از دهان بازیگران آن دشوار است. آهنگ‌های هانس زیمر، آهنگساز موسیقی متن این فیلم، گاهی اوقات شنیدن برخی کلمات را سخت می‌کند. به نظر می‌رسد که بازیگران از طریق تولید استیلا یافته‌اند.

هالیوود ریپورتر ۸۰/۱۰۰:
با تمام جنبه‌های ماجراجویانه و آینده بینی‌هایش، بین ستاره‌ای خیلی زیاد در احساساتِ زمینی و واقعیت‌های علمی ریشه دوانده است و کمتر برای قدم گذاشتن در مخاطراتِ ناشناخته‌ها و آن اتفاقات واقعاً خطرناک دست به کار می‌شود. فیلم در بخش‌هایی شگفت‌انگیز است اما مهم نیست چقدر گفتگوها از حضور یک «روح» خبر می‌دهند. فیلم هرگز نمی‌تواند وحشت ناشی از پوچی و بی‌نهایت را منتقل کند.

کد خبر 432939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    26 1
    عالیه این فیلم