واکنش توئیتری پمپئو نسبت به گزارش سازمان ملل درباره شهادت سردار شهید سلیمانی

وزیر امور خارجه آمریکا از گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی به خشم آمده و سعی کرد باری دیگر این اقدام تروریستی را توجیه کند.

به گزارش ایمنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی آمریکا با اقدام به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی طی حمله‌ای پهپادی در عراق در پیامی توییتری نوشت: ما گزارش ساختگی گزارشگر ویژه سازمان ملل را درباره کشتارهای انجام شده از طریق پهپادهای مسلح در مورد سردار سلیمانی را رد می‌کنیم. آمریکا در زمینه اصول قوانین بین‌المللی برای این حمله شفاف عمل کرده است و همواره در راستای حفاظت از آمریکا اقدام خواهد کرد.

ادعاهای پمپئو در توجیه اقدام تروریستی دولت کشورش در به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی در پی این مطرح می‌شود که انی‌یس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در گزارشی با تاکید بر اینکه ترور سردار شهید سلیمانی و ۹ تن دیگر از همراهانش تخطی از قوانین بین المللی بوده، گفت که دولت آمریکا تا کنون نتوانسته است مدرکی قانع کننده ارائه کند که نشان دهد حمله‌ای ادامه دار یا قریب الوقوع منافع این کشور را تهدید می‌کرده تا از این طریق حمله به خودروی حامل سردار شهید سلیمانی را توجیه کند.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشش نوشته است که این اقدام نقض منشور سازمام ملل بوده و خواستار پاسخگویی در قبال ترورهای هدفمند با پهپاد و وضع مقرارتی کامل‌تر برای استفاده از این تسلیحات شد.

بر اساس گزارش ایسنا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در نشست دیروز شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارشش را درباره اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی ارائه کرد و با گفتن اینکه مقام رسمی یک کشور در کشور مستقل دیگری مورد هدف قرار گرفت، تاکید کرد که ترور سردار شهید سلیمانی در زمینه درگیری‌های مسلحانه بی‌سابقه بوده است.

کد خبر 432924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.