باید هویت فرهنگی سمنان به همگان معرفی شود

شهردار سمنان گفت: شهروندان سمنان باید توسط پژوهشگران و رسانه‌ها ظرفیت‌های هویتی و میراثی شهر خود را که در مقاطعی از تاریخ برجسته است بهتر بشناسند و از هویت‌ها و آثار ملموس و ناملموس ارزشمند خود دفاع کنند.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد ناظم رضوی در در آئین گشایش تالار گفتمان شهر سمنان با حضور ایرج عندلیب اولین شهردار پس از انقلاب این شهر اظهار کرد: برپایی تالار گفتمان در محل مدیریت بافت تاریخی شهرداری و در جنب اداره امور مدیریت گردشگری سمنان می‌تواند مکانی برای پژوهشگران و افراد مؤثر در احیا و حفظ هویت شهر باشد.

وی تاکید کرد: شهروندان سمنان باید توسط پژوهشگران و رسانه‌ها ظرفیت‌های هویتی و میراثی شهر خود را که در مقاطعی از تاریخ برجسته است بهتر بشناسند و از هویت‌ها و آثار ملموس و ناملموس ارزشمند خود دفاع کنند.

شهردار سمنان ادامه داد: مدیران اهل سمنان باید نگاه مدیرانی که غیر بومی هستند و مدتی را در سمنان می‌گذراند را با ارزش‌های شهر بیشتر آشنا کنند زیرا ظرفیت‌های فراوانی در شهر وجود دارد که برای بسیاری از مدیران غیر بومی ناشناخته مانده است و شناخت آن می‌تواند در بسیاری از جنبه‌ها مؤثر باشد.

ناظم رضوی گفت: شهر سمنان اگر از گذشته به ظرفیت‌های میراثی و هویتی خود بیشتر توجه می‌کرد و به ویژه از نظام تاریخی تقسیم آب خود در شهرسازی بهتر بهره می‌برد امروز دارای گذرهای زیباتری بود اما در حال حاضر نیز استمرار در طرح‌های در حال اجرا می‌تواند آینده زیباتری را برای سمنان به ارمغان بیاورد.

وی عنوان کرد: شهر سمنان با توجه به سرمایه‌های خود باید فرهیختگی خود را اثبات کند و جایگاه معتمدان و صاحب نظران می‌تواند در این موضوع تأثیرگذار باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 432915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.