اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای ایجاد لندفیل بهداشتی در آستارا

شهردار بندر آستارا از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای ایجاد لندفیل بهداشتی در محل دفن زباله‌های این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد معیتی در حاشیه بازدید از محل دفن زباله به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این مقدار اعتبار با تصمیم کارگروه پسماند استان گیلان در خصوص ایجاد طرح لندفیل و مرکز دفن بهداشتی پسماند در محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش آباد اختصاص یافته است.

وی افزود: زباله‌های تولیدی شهرهای آستارا، لوندویل و تمامی روستاها این شهرستان به این محل انتقال داده و دفن می‌شود.

شهردار آستارا با اشاره به اینکه لندفیل های بهداشتی طوری ساخته می‌شود که از نفوذ شیرابه به داخل زمین و آب‌های سطحی جلوگیری می‌کند. اظهار کرد: هم اکنون ماشین آلات سبک و سنگین در محل دفن زباله مشغول کار هستند و فاز نخست این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نفوذ شیرابه‌های داداش‌آباد به دریا

شایان ناصری، معاون خدمات شهری شهردار آستارا نیز ورود شیرابه‌های محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش‌آباد آستارا به دریا را یکی از بزرگترین مشکلات مدیریت پسماند شهرداری این شهر عنوان کرد و افزود: روزانه به طور میانگین ۷۰ الی ۸۰ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۱۰ تن در روز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با اعتبار اختصاص یافته در دو ماه گذشته با شروع عملیات، ۱۵۰ هزار تن زباله از محل دفن پاکسازی و برداشت شده است، افزود: اجرای خط پردازش و شهرک بازیافتی به منظور کاهش حجم پسماند در محل دفن در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا به طرح شهرداری آستارا برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد خط پردازش و نحوه کارکرد آن اشاره کرد و گفت: خط پردازش سیستمی از پسماندهای ورودی است که به دو صورت دستی و مکانیزه فرایند تفکیک در آن انجام می‌شود و پسماندهایی که ارزش ریالی و قابلیت بازیافت دارد، جمع‌آوری می‌شود.

ناصری اضافه کرد: با راه‌اندازی خط پردازش دیگر هیچ زباله قابل بازیافتی وارد محل دفن نخواهد شد.

وی در خصوص طرح تفکیک زباله از مبدا، گفت: در حال حاضر در شهر آستارا بیش از هشت هزار نفر خانوار جز مشترکان این طرح هستند و هر هفته کار تفکیک از منازل آن‌ها توسط پیمانکار بخش خصوصی طرح انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار آستارا عنوان کرد: روزانه سه تا هفت تن زباله خشک از مبدا در شهر آستارا جمع آوری می‌شود، که با راه‌اندازی خط پردازش این رقم دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

ناصری اظهار کرد: شهر آستارا به شش زون تقسیم‌بندی شده و یکی از این زون‌ها ادارات، نهادهای دولتی، بانک‌ها و موسساتی است که کار تفکیک از آن‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماندهای خشک یکی از بزرگترین مشکلات پیمانکار بخش خصوصی در اجرای طرح تفکیک زباله است، که تعدادی از این افراد توسط مأموران انتظامی شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش ایمنا، بندر آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 432907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.