حجتی: ارتباط دوسویه با شهرهای خواهرخوانده باعث دوستی میان مردم است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: ارتباط یک شهر با شهرهای خواهرخوانده‌ باعث دوستی میان مردم و ایجاد رابطه فرهنگی می‌شود علاوه بر این می‌توان از این ارتباط برای تقویت روابط اقتصادی و توسعه دیپلماسی شهری نیز بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی امروز_ پنجشنبه ۱۹ تیرماه ۹۹_ در دیدار شهردار اصفهان و سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دستور شهردار برای توسعه ارتباط اصفهان با شهرهای خواهرخوانده اظهار کرد: اصفهان در تمام قاره‌ها خواهرخوانده دارد و این امر یک مزیت محسوب می‌شود؛ ارتباط یک شهر با شهرهای خواهرخوانده باعث دوستی میان مردم و ایجاد رابطه فرهنگی می‌شود، علاوه بر این می‌توان از این ارتباط برای تقویت روابط اقتصادی و توسعه دیپلماسی شهری نیز بهره برد.

وی با بیان اینکه ارتباط مؤثر با شرکای خارجی مستلزم تقویت تعاملات بین‌المللی است، ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان در سه سال گذشته تلاش کرده اتفاقات منفی که در حوزه سیاست خارجی کشور رخ داده و باعث قطع ارتباط بین شهرها شده است را با یک اتفاق مثبت تغییر دهد و با استفاده از دیپلماسی شهری روابط مطلوب با شهرهای خارجی ایجاد شود و ادامه پیدا کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: مدیرت شهری اصفهان در شرایط همه‌گیری ویروس کووید- ۱۹ توانست روابط خود را با بارسلونا که از خواهر خوانده‌های مهم اصفهان است، مجدد برقرار کند و امروز با اکثر خواهر خوانده‌های اصفهان شرایط مطلوبی برقرار شده است اگرچه باید توجه داشت برخی اتفاقات در دیپلماسی رسمی باعث می‌شود روابط با خواهرخوانده‌ها در برخی برهه‌ها دستخوش تغییر شود.

حجتی با بیان اینکه شکل‌گیری دانش، مهارت و نگرش بین‌المللی در تمام مجموعه‌های شهر از دیگر اهداف شهرداری اصفهان است، گفت: ایجاد چنین نگرشی موجب می‌شود برخی امور در مدیریت شهری تسهیل شود. در این راستا از شهروندانی که طرح و یا ایده‌ای دارند نیز دعوت شده تا با شهرداری اصفهان برای توسعه دیپلماسی شهری همکاری کنند.

کد خبر 432904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.