رونق صنعت گردشگری در شهر بستک

شهردار بستک گفت: با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، طرح مطالعاتی بناهای تاریخی شهر انجام و اطراف بناهای تاریخی محوطه‌سازی شده و محیطی مناسب برای بازدید گردشگران ایجاد شده است.

سید بدر آل عبائی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص بودجه به این شهر در سال گذشته، اظهار کرد: بودجه این شهرداری در سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این شهر، عنوان کرد: شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهر بستک در از ابتدای شروع بکار دوره پنجم مدیریت شهری انجام شد و متعاقب آن توجه ویژه‌ای به اماکن توریستی این شهر شده است.

شهردار بستک ادامه داد: در این زمینه توسعه پارک ریخونه بستک که دارای چشمه آب درمانی و رودخانه دائمی و تپه‌های مشرف بر این رودخانه است، ایجاد دهکده گردشگری "بام بستک"، ایجاد اماکن اقامتی و تفریحی، توسعه زیرساخت‌های فضای سبز، ساخت پیاده‌راه سلامت در ارتفاعات شرقی مشرف بر شهر انجام شده است.

آل‌عبائی تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، طرح مطالعاتی بناهای تاریخی شهر انجام و اطراف بناهای تاریخی همچون حمام خانی، دبستان مصطفویه و کاروانسرای احمدخان و مسجد بن نادار، نماسازی، محوطه‌سازی، زیباسازی و نورپردازی شده و محیطی مناسب برای بازدید گردشگران ایجاد شده است.

ظرفیت‌های گردشگری معرفی نشده است

وی با اشاره به موانع توسعه صنعت گردشگری در شهر بستک و استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بی نظیری در استان هرمزگان و جزایر و سواحل و شهرهای با فرهنگ و تمدن کهن آن و جاذبه‌های طبیعی فراوان و مناطقی مانند بستک که خواستگاه معماری جنوب کشور است وجود دارد که باید به دیگران معرفی شود.

شهردار بستک معرفی نشدن ظرفیت‌های فرهنگی این شهر در سطح ملی و نیز کمبود اعتبارت را از موانع موجود در مقابل توسعه صنعت توریسم آن دانست و افزود: محدودیت منابع مالی شهرداری، شیوع ویروس کرونا و گرمای شدید هوا باعث ایجاد رکود در اجرای پروژه‌های شهری شده است، اما اجازه نمی‌دهیم این مشکلات سد راه توسعه شهر شود.

در فضای سبز از آب شرب استفاده نمی‌شود

آل‌عبایی با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر در حال حاضر ۶.۲ مترمربع است، تاکید کرد: شهرداری این شهر از معدود شهرداری‌های استان است که از آب شرب برای آبیاری درختان و فضای سبز استفاده نمی‌کند و برای این منظور از آب‌های زیرزمینی و پساب بهداشتی استفاده می‌شود.

وی افزود: توسعه کمربند سبز در اطراف شهر و افزایش پارک‌های محلی که در بعضی محلات با مشارکت شهروندان انجام شده است، زمینه افزایش سرانه فضای سبز و بهبود سیما و منظر شهری را فراهم کرده است.

تأثیر معماری بستک بر معماری دیگر مناطق

شهردار بستک با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به حفظ و احیا معماری بستکی و تشریح زمینه‌های تأثیرگذاری آن بر سبک معماری شهرهای دیگر و کشورهای همجوار، یادآور شد: همایش بزرگی تحت عنوان "همایش معماری بستکی" با حضور اساتید برجسته معماری کشور در این شهر برگزار شد.

آل‌عبائی با اشاره به اهمیت رعایت اصول مدیریت بحران در مدیریت شهری، عنوان کرد: ایجاد یک کیلومتر دیوار حفاظتی برای محافظت از شهر در مقابل سیلاب انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه خدمات الکترونیک در شهرداری بستک، تصریح کرد: ارائه خدمات شهری و شهروندی از طریق درگاه الکترونیک شهرداری نقش زیادی در کاهش مراجعات شهروندان داشته است.

به گزارش ایمنا، بستک در فاصله حدود ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد که از شمال به شهرستان لارستان، از جنوب به شهرستان شهرستان پارسیان و شهرستان بندرلنگه از مغرب به شهرستان لامرد و از سمت مشرق به شهرستان خمیر محدود می‌شود.

کد خبر 432903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.