موسوی: اصفهان نقش مهمی در افزایش دیپلماسی شهری و فرهنگی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: با وجود بسته بودن راه‌های سیاسی و اقتصادی امکان برقراری دیپلماسی شهری و فرهنگی وجود دارد و حتی می‌توانیم این روابط را افزایش دهیم که اصفهان در تحقق این موضوع نقش ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعباس موسوی امروز_ پنجشنبه ۱۹ تیرماه ۹۹_ در دیدار با شهردار اصفهان با اشاره به روابط بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: نگاه بین‌المللی و داخلی شهردار اصفهان بسیار خوب است و امیدواریم همه شهردارها چنین نگاهی داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود بسته بودن راه‌های سیاسی و اقتصادی امکان برقراری دیپلماسی شهری و فرهنگی وجود دارد و حتی می‌توانیم این روابط را افزایش دهیم که اصفهان در تحقق این موضوع نقش ویژه‌ای دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه ارتباط خواهرخوانده‌ها باعث می‌شود شهرهای کشور جهانی شوند، اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای جهان تا صحبت از ایران می‌شود از اصفهان یاد می‌کنند که این اتفاق بسیار خوشایند است، وزارتخارجه این آمادگی را دارد که از ظرفیت شهر اصفهان استفاده کند.

وی افزود: برخی از شهرهای دارای ظرفیت‌های خوبی نیستند، اما اصفهان در این زمینه بلند آوازه است.

موسوی گفت: به منتقدان گفته‌ام دوره اول رئیس‌جمهور را با دوره دوم مقایسه کنید و متوجه شوید کدام عامل باعث شده تا شرایط کشور اینگونه شود البته تحریم نیز در این امر اثر گذار است و بخشی از شرایط کنونی به دلیل تحریم‌ها است.

وی با بیان اینکه تورم در دوره اول ریاست‌جمهوری حسن روحانی زیر ۱۰ درصد نگه داشته شد، گفت: خروج آمریکا از برجام باعث شد فشارهای زیادی بر کشور باشد و اخیراً این مشکلات افزایش پیدا کرده است و مردم ایران این فشارهای حداکثری را اکنون لمس می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اظهار کرد: وزارت خارجه همواره سعی دارد باری از دوش مردم بردارد و کاری که باعث شود مشکلات افزایش پیدا کند، انجام ندهد.

وی با بیان اینکه در بحث دیپلماسی شهری و عمومی راه باز است، ادامه داد: اصفهان دارای پتانسیل‌های زیادی است که این امر کمک بسیاری می‌کند.

کد خبر 432900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.