پاسخگویی اجتماعی در دانشگاه‌ها نهادینه شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به راه‌اندازی نظام پاسخگویی گفت: نهادینه شدن و توجه به مفهوم پاسخگویی اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف ارتقای سلامت ضروری است.

به گزارش ایمنا، علی اکبر حق‌دوست روز پنجشنبه در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی این استان می‌تواند با تربیت نیروی انسانی پاسخگو و نهادینه کردن مفهوم پاسخگویی اجتماعی، با هدف رفع نیازهای سلامت جامعه، برای سایر دانشگاه‌های کشور الگو شود.

وی شفافیت، پاسخگویی و خیرخواهی را از رمزهای موفقیت دانشگاه‌های برجسته دانست و اضافه کرد: می‌توان با تغییر رویکردها و توجه به روش‌های نوین همچنین حرکت در مسیر رشد و برنامه‌های تدوین شده مشخص، فرصت آفرینی کرد و این موضوع یک وظیفه ملی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه "همگرایی" شعار دانشگاه‌های برتر جهان است، افزود: امروزه دانشگاه‌هایی که عاقلانه‌تر برنامه‌ریزی کنند سریع‌تر به سود می‌رسند.

حق دوست، نگاه به تشکیلات دانشگاه‌ها برای تغییرات بنیادین با توجه به نیازهای آینده را با اهمیت خواند و گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان منسجم است و می‌تواند با تداخل رشته‌ها الگویی برای کشور باشد.

وی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی اجتماعی افزود: دانشگاهی موفق خواهد بود که بدون مرز باشد به طور مثال در دانشگاه‌های موفق جهان مردم عادی هم امکان رفت و آمد در دانشگاه را دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: دانشجویان باید با درد جامعه آشنا باشند و نباید تنها به راه‌اندازی رشته و تربیت دانشجو توجه شود.

حق دوست با تاکید بر اینکه دانشگاهی می‌خواهیم که در عمل دانشگاه‌های نسل سه و چهار در آن پیاده سازی شود ابراز امیدواری کرد: دانشگاه‌های بزرگ و مهم علوم پزشکی همدان معنی و مفهوم پاسخگویی اجتماعی را در دانشگاه نهادینه کند و الگویی برای بقیه دانشگاه‌ها باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر یک روزه به همدان، به همراه معاون اجرایی معاونت آموزشی این وزارت، از مراکز آموزش مجازی و مهارت‌های بالینی معاونت آموزشی دانشگاه بازدید کرد.

حق‌دوست در حاشیه این بازدید به اثرگذاری و همه جانبه بودن مرکز مهارت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: این مرکز با چنین ساختاری بسیار در سیستم آموزشی به ویژه آموزش دانشجویان در بسترهای قابل فهم و ادراکی و بالینی تأثیرگذار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 432898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.