تهدید کرونا را به فرصتی برای توسعه دیپلماسی شهری تبدیل کردیم

شهردار اصفهان گفت: شرایط اقتصادی شهرداری‌ها در حال حاضر متأثر از ویروس کرونا است و چندان مطلوب نیست اگرچه برنامه‌هایی برای مقابله با این موضوع در دست اقدام است تا بتوانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز_ پنجشنبه ۱۹ تیرماه ۹۹_ در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط بین‌المللی اصفهان و سفر به شهر کراکف لهستان اظهار کرد: در جریان این سفر با شهردار کراکف برای عقد قرارداد خواهر خواندگی مذاکراتی داشتیم و شهردار این شهر نیز بسیار علاقه مند به ارتباط بین دو شهر بود، اما امروز با وجود شرایط خوبی که وجود دارد هنوز این موضوع به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: در خصوص عقد خواهرخواندگی با حیدرآباد نیز، این موضوع مصوب شده است و مقدمات آن در حال آماده سازی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پس از توافق برجام اصفهان رابطه خوبی با بسیاری از شهرهای دنیا از نظر اقتصادی و سرمایه گذاری برقرار کرد، گفت: در این دوران نخستین هفته فرهنگی اصفهان در پاریس برگزار شد. در قالب برنامه فرهنگی اصفهان ۳۸ برنامه در پاریس اجرا شد که برای شهروندان این شهر بسیار جالب بود و بازتاب قابل توجهی در رسانه‌ای این کشور داشت.

نوروزی با اشاره به اشتیاق سرمایه گذاران برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی اصفهان خاطرنشان کرد: در سفر به پاریس سرمایه گذاران برای مشارکت در احداث خط دو متروی اصفهان اعلام آمادگی کرده بودند و علاوه بر این با شهرهایی همچون سن پترزبورگ و خواهرخوانده‌های اصفهان مذاکرات خوبی انجام شد و پذیرای بسیاری از هیئت‌های تجاری خارجی در شهر بودیم.

وی با اشاره به رونق گردشگری در اصفهان ادامه داد: متأسفانه با شرایطی که پس از خروج آمریکا و تشدید تحریم‌های ایران اتفاق افتاد شرایط اصفهان برای توسعه گردشگری دشوار شد و این موضوع آسیب دید.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پس از همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ مدیریت شهری اصفهان تلاش کرد این تهدید را به فرصتی برای ایجاد روابط محکم‌تر و دوستانه تر با شهرهای خواهر خوانده اصفهان تبدیل کند. در همین راستا با شیوع این بیماری در چین، مکاتباتی با شهردار شیان انجام شد که نتیجه بسیار مطلوبی داشت و با همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ در اصفهان مدیران این شهر به کمک اصفهان آمدند.

نوروزی ادامه داد: این حرکت سیاسی و انسان دوستانه بود تا نشان دهد ایران در مسائل نقش مؤثری دارد. پس از شیان با گسترش این بیماری در دنیا با ۱۲ خواهر خوانده اصفهان و ۹ سازمان‌های بین‌المللی که شهرداری اصفهان در آنها عضویت دارد، مکاتبه شد. به دلیل برخی اتفاقات سیاسی روابط اصفهان با برخی خواهر خوانده‌ها تیره بود اما در مکاتبه‌ها با این شهرها پاسخ‌های خوبی را دریافت کردیم.

وی گفت: شرایط اقتصادی شهرداری‌ها در حال حاضر متأثر از ویروس کرونا است و چندان مطلوب نیست اگرچه برنامه‌هایی برای مقابله با این موضوع در دست اقدام است تا بتوانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم. خوشبختانه پیش از این بسیاری از بدهی‌های گذشته شهرداری اصفهان را تصفیه کرده بودیم و بودجه اصفهان در سال ۹۹ رشد چشمگیری داشت.

شهردار اصفهان اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکزی که برای شهرداری درآمدزا بود، تعطیل شد که تأثیر ناخوشایندی بر تحقق بودجه اصفهان داشت.

نوروزی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری‌ها جلب رضایت شهروندان است، گفت: رضایت عمومی مردم مبنای امنیت یک کشور است، شرایط کنونی اقتصادی ممکن رضایت مردم را دستخوش تغییرات کند که ممکن است نتایج خوبی به دنبال نداشته باشد بنابراین باید باید راهکارهایی اندیشیده شود تا مردم دچار کمترین خسارت شوند. امیدوارم راهکارهای سیاسی به خوبی پیش رود و این راهکارها را باید دولت تعیین کند.

کد خبر 432896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.