سایه کرونا بر ناوگان حمل و نقل درون‌شهری شیراز

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز با اشاره به تعطیلی ۸۰ روزه ناوگان در مرحله نخست شیوع ویروس کرونا، گفت: در شرایط عادی حدود ۵۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می‌شوند، اما اکنون این میزان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مسعود حسن شاهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از یک دهه قبل به سازمان حمل و نقل عمومی شیراز بی مهری شده است، اظهار کرد: همیشه قرار بر این بوده که در بخش هزینه‌ها یک سوم به عهده دولت، یک سوم به عهده مردم و یک سوم به عهده شهرداری باشد، اما در شرایط فعلی تأمین هزینه خرید ناوگان به عهده سازمان است.

وی اضافه کرد: طبیعتاً در شرایطی که هزینه‌های سنگین روی دوش شهرداری‌ها است خدمات شایسته‌ای نیز به شهروندان ارائه نمی‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز با بیان اینکه در پایان سال ۱۰ درصد ناوگان معادل یکصد دستگاه اتوبوس از رده خارج می‌شوند، تصریح کرد: شهر شیراز یکی از کلان‌شهرهایی است که صددرصد ناوگان حمل و نقل عمومی آن در اختیار بخش خصوصی است و برای ادامه حیات نیاز به توجه بیشتری دارد.

حسن شاهی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شیراز در یک دهه گذشته یارانه‌ای از طرف دولت دریافت نکرده است، عنوان کرد: باید سهم یارانه شهرداری پرداخت شود تا بتوانیم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

وی افزود: به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا از ۱۶ تیرماه به مدت ۱۵ روز ناوگان حمل و نقل عمومی تعطیل شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز با اشاره به تعطیلی ۸۰ روزه ناوگان در مرحله نخست شیوع ویروس کرونا، گفت: در شرایط عادی حدود ۵۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا می‌شوند، اما اکنون این میزان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 432892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.