حفظ و احیای فضای سبز باید اولویت شهرداران باغ‌شهرها باشد

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: حفظ باغ‌ها و فضای سبز باغ شهرهای کشور باید یکی از اولویت‌های شهرداری‌ها باشد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد روز پنجشنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی دو طرح عمران شهری شهرداری گلدشت از توابع شهرستان نجف آباد، اظهار کرد: بعضی از شهرهای کشور و اصفهان به باغ شهر معروف است و گلدشت یکی از باغ شهرهای استان اصفهان است که باید شهرداری این منطقه و شهرداران دیگر مناطق در احیا و حفظ باغ‌ها و فضای سبز منطقه به طور جدی اقدام کنند.

وی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و ویروس منحوس کرونا و مشکلات اقتصادی بوجود آمده، پروژه‌های عمرانی خوبی توسط شهرداری‌ها در سطح کشور در حال اجراست.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در سطح کشور برای حفظ باغ‌ها و فضای سبز کمتر توجه شده است، گفت: باید شهرداران باغ شهرها با رویکرد نوآورانه شهر را به شکلی را احیا کنند که باغ‌های زیبا داشته باشد و در حفظ آن به طور جدی تلاش کنند.

جمالی نژاد تاکید کرد: اگر شهرداری گلدشت در بحث حفظ باغ‌ها و فضای سبز اقدامات شاخصی انجام بدهد ما هم در فصل‌های مختلف کمک خواهیم کرد چون باغ‌ها برند خاص باغ شهرهاست که باید حفظ شود.

مهدی غلامی، شهردار گلدشت نیز در این مراسم گفت: مجموعه تفریحی ورزشی باغ بانوان در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با هزینه‌ای معادل ۵۰ میلیارد ریال احداث شده است و مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع و برآورد اعتباری معادل ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری گلدشت احداث می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم بهره برداری از مجموعه تفریحی ورزشی باغ بانوان و عملیات اجرایی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع آغاز شد.

باغ بانوان گلدشت دارای مسیر دوچرخه سواری، زمین والیبال، اسکیت و بسکتبال، میز تنیس و شطرنج، آمفی تئاتر روباز، کلاس‌های آموزشی و فرهنگی و فضای سبز است.

منبع: ایرنا

کد خبر 432885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.