شش خوراکی ضد آفتاب برای انواع پوست

تاثیر مصرف ترشی در کاهش مرگ و میر بر اثر کرونا، خواص چای سبز برای سلامت، ویتامین D یک دفاع خوب در برابر بیماری کرونا، فواید قهوه تلخ برای سلامتی و لاغری و شش خوراکی ضد آفتاب برای انواع پوست را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ژان بوسکت از دانشگاه Charité برلین و همکاران وی تأثیر رژیم‌های غذایی مختلف را بر میزان مرگ‌ومیر در کشورهای مختلف اروپایی موردبررسی قراردادند. آنان دریافتند، در کشورهایی که میزان مصرف سبزی‌های تخمیری سنتی بیشتر است، میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کمتر است. این تحقیقات بیانگر تغییرات چشمگیر در میکروبیوم (میکروارگانیسم‌هایی که در دستگاه گوارش و بر روی پوست انسان زندگی می‌کنند و تأثیر شگفت‌انگیز بر سلامتی انسان دارند) ایجادشده به دلیل زندگی مدرن و کاهش مصرف سبزی‌های تخمیری در گسترش و یا شدت بیماری‌هاست. بسیاری از غذاها خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و توصیه‌شده این مواد غذایی به دلیل کاهش شدت بیماری کووید ۱۹ مصرف شوند. روند تخمیر موجب افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدانی محصولات غذایی ازجمله شیر، میوه، سبزی‌ها و گوشت می‌شود. محققان اعلام کردند که از بین تمام متغیرهای موردبررسی، فقط سبزی‌های تخمیر شده تأثیر معنی‌داری بر میزان مرگ‌ومیر کشورها دارند. مصرف روزانه هر گرم از این مواد خطر مرگ‌ومیر بیماری کووید -۱۹ را تا ۳۵.۴ درصد کاهش می‌دهد.

فواید قهوه تلخ برای سلامتی و لاغری

قهوه یکی از مفیدترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا است، پس برای بدست آوردن سلامتی و جلوگیری از ابتلاء به برخی از بیماری‌ها مصرف این نوشیدنی خوش طعم را دررژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. قهوه دارای خواص درمانی فراوان به نسبت سایر نوشیدنی‌ها به ویژه چای سیاه است، که کارشناسان مصرف ۲ فنجان قهوه در روز یکی بعد از مصرف صبحانه و دیگری هنگام عصر را به افراد توصیه می‌کنند. اما برای بهره بردن از خواص درمانی این نوشیدنی خوش طعم آن را بدون شکر و خامه مصرف کنید، زیرا اضافه کردن این مواد باعث افزایش خطر ابتلاء به دیابت و بالا رفتن چربی خون می‌شود. قهوه دارای مجموعه‌ای از آنتی اکسیدان‌ها است، براساس تحقیقات یک فنجان قهوه دارای گروه ویتامین‌های B5، B2 و B3، منگنز، منیزیم و پتاسیم است که همگی از جمله مواد مفید برای حفظ سلامت بدن هستند. با نوشیدن قهوه، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی بسیار کاهش پیدا می‌کند زیرا در این نوشیدنی مواد کاهنده التهاب در بدن وجود دارد و مانع از گرفتگی عروق خونی می‌شود. این ماده یکی از برترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است و کارشناسان اعلام کرده‌اند در قهوه موادی وجود دارد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به ویژه در ناحیه دور شکم می‌شود و به این ترتیب فرد با مصرف روزانه آن می‌تواند به سرعت وزن کم کند. مصرف قهوه در زمان سرماخوردگی و ابتلاء به آنفلوآنزا می‌تواند باعث کاهش علائم بیماری، بهبود فرد و کاهش دوران نقاهت شود، به همین دلیل کارشناسان مصرف آن را هنگام بیماری به شرط نداشتن تب بالا توصیه می‌کنند.

کارشناسان دریافتند افرادی که روزانه دو فنجان قهوه مصرف می‌کنند تا ۴۰ درصد کمتر به سرطان کبد مبتلا می‌شوند، این نوشیدنی دارای مواد ضد سرطانی است که از ابتلاء این بیماری مرگبار تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. این نوشیدنی مانند یک دارو مانع از گسترش بیماری آلزایمر در سالمندان می‌شود، مصرف قهوه باعث تقویت قدرت حافظه و حفظ سلامت اعصاب مغز می‌شود که به این ترتیب از بروز زوال عقل به دلیل افزایش سن در افراد جلوگیری می‌کند. قهوه به دلیل برخوردای از خاصیت مدر باعث دفع سموم از بدن، افزایش دفع ادرار، پاکسازی کبد و کلیه‌ها می‌شود که به این ترتیب مواد سمی و نمک اضافی از بدن خارج شده و فرد کمتر مبتلا به انواع بیماری‌های مزمن و چاقی می‌شود. نوشیدن قهوه باعث تغییر در مرکز دوپامین مغز و ایجاد احساس سرخوشی و شادی می‌شود و در بهبود خلق و خو و رفع افسردگی بسیار مفید است. با وجود این خواص مفید درمانی، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از مصرف بیش از حد قهوه اجتناب کنند زیرا می‌تواند باعث تحریک اعصاب، تهوع، گیجی، کاهش تمرکز و آسیب به ارگان‌های بدن شود.

ویتامین D یک دفاع خوب در برابر بیماری کرونا

در حالی که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ویتامین D قادر به درمان یا جلوگیری از کرونا ویروس است، وجود ندارد، اما سه سازمان بهداشتی و درمانی در انگلستان به مردم توصیه می‌کنند که به میزان کافی ویتامین D، از خورشید یا مکمل‌ها، مصرف کنند. در عین حال، این سازمان‌ها توصیه می‌کنند برای تأمین میزان مصرف ویتامین D توصیه شده، نه تنها به عنوان پیشگیری از بیماری کورونا ویروس، بلکه برای سلامت عمومی نیز انجام شود. ویتامین D یک ماده مغذی اساسی برای سلامتی از جمله سیستم ایمنی بدن است. به طور معمول، انسان می‌تواند ویتامین D را به طور طبیعی از طریق قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید تأمین کند – اما در برخی از غذاها مانند تخم مرغ، ماهی چرب و کبد گاو نیز ویتامین D وجود دارد. در کل به مردم توصیه می‌شود که روزانه ۱۰ میکروگرم ویتامین D مصرف کنند. توصیه ایالات متحده کمی بیشتر، ۱۵ میکروگرم برای بیشتر افراد و ۲۰ میکروگرم برای افراد بالای ۷۰ سال است. گذراندن وقت زیاد در منازل، چه در ماههای سرد زمستان و چه در قرنطینه، به طور بالقوه می‌تواند شخص را در معرض کمبود ویتامین D قرار دهد. طبق گزارش کمیسیون علمی مشاوره تغذیه، این امر می‌تواند یک مشکل در هنگام بروز بیماری‌ها باشد – شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فقدان ویتامین D با عفونت‌ها، به ویژه در دستگاه تنفسی مرتبط است. در حالی که ((COVID-19 به سیستم تنفسی حمله می‌کند، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ویتامین D می‌تواند بیماری کرونا را درمان کند یا نه یا اینکه از بروز آن جلوگیری کند، وجود ندارد. چندین مطالعه قبلی ارتباط بین نتایج کرونا و کمبود ویتامین D را بررسی کرده‌اند – با این حال، این تحقیق متغیرهای دیگری را شامل می‌شود که می‌توانند تعداد و شدت موارد COVID-19 را توضیح دهند. هنوز تحقیقات بیشتری در مورد پیامدهای ویتامین D برای نتایج مختلف کورونا ویروس در حال انجام است. کمبود ویتامین D می‌تواند تا حدودی توضیح دهد که چرا افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، کمتر مورد حمله کورونا ویروس قرار می‌گیرند. افراد با پوست تیره ملانین بیشتری دارند که اشعه ماورا بنفش خورشید را مسدود می‌کند، بنابراین به طور طبیعی تولید این ماده مغذی از نور خورشید برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند طول می‌کشد.

خواص چای سبز برای سلامت

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، فاقد کالری و حاوی میزان پایینی از کافئین است. این ویژگی‌ها چای سبز را به نوشیدنی مناسبی برای حفظ سلامتی تبدیل کرده است. یکی از خواص چای سبز کمک به افزایش طول عمر است. آنتی اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی کمک می‌کند تا از اثر استرس اکسیداتیو کاسته و بروز نشانه‌های فرسودگی کند شوند. وجود نوعی آنتی اکسیدان موسوم به EGCG در چای سبز به تسکین ناراحتی پوستی کمک می‌کند. چای سبز برای درمان آکنه، پسوریازیس و شوره سر گزینه مناسبی است. همچنین چای سبز فاقد کالری است. علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی به بهبود سوخت و ساز در بدن و کافئینِ آن به کاهش وزن کمک می‌کند. مصرف چای سبز می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر بروز سکته مغزی کمک کند.

شش خوراکی ضد آفتاب برای انواع پوست

متخصصان بر این باورند که علاوه بر کرم‌ها و لوسیون‌های ضدآفتاب، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها از خود در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت کنید، از جمله خوردن غذاهای خاص. طول موج‌های UVA و UVB اگرچه با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند، اما قرار گرفتن در معرض آن‌ها باعث کاهش میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خون می‌شود؛ بنابراین مهم است که از طریق مواد غذایی، به میزان کافی آنتی‌اکسیدان دریافت کنید. آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیبات ضد پیری در مواد غذایی هستند که با آسیب‌های پوستی مبارزه می‌کنند. مطالعات نشان داده که فلاونوئیدهای موجود در انگور قرمز می‌توانند از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد از جمله مرگ سلولی ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید جلوگیری کنند.

گیلاس بخورید؛ این میوه حاوی ویتامین C. است که می‌تواند به ساخت کلاژن در پوست کمک کند. همچنین گیلاس منبع خوبی از آنتی‌اکسیدانی به نام ملاتونین است. ملاتونین از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت و پوست آفتاب سوخته را ترمیم می‌کند.

گوجه‌فرنگی نیز سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن است که از پوست در برابر اشعه UV محافظت می‌کند. لیکوپن، مولکول‌های مضر تولید شده در پوست ناشی از اشعه ماورا بنفش را خنثی می‌کند هویج و سیب‌زمینی شیرین نیز سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن هستند که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند. کره بادام را فراموش نکنید. این ماده غذایی به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند و ویتامین E. موجود در آن یک نوع آنتی‌اکسیدان با خاصیت معکوس کردن عوارض مخرب نور خورشید است. مطالعات همچنین نشان داده که روغن زیتون حاوی اسکوالن است. این ترکیب از مرگ سلول‌های پوست در نتیجه استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند.

کد خبر 432878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.