سیستان و بلوچستان امن ترین استان برای گردشگران است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون استان در جرایم کیفری رتبه آخر را در کشور دارد و تمامی توریست‌هایی که به این استان سفر می‌کنند با استقبال گرم مردم رو به رو می‌شوند. می‌توان گفت امن‌ترین استان برای گردشگران، سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی زینی وند روز چهارشنبه -۱۹ تیرماه ۹۹_ در نشست هم اندیشی با اعضا شورای شهر بنت، ضمن تقدیر از خدمات شهرداری اصفهان در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: زندگی و آداب و سنت مردم استان سیستان و بلوچستان کاملاً شبیه غرب کشور بوده و این هم پیوندی اقوام ایران سابقه‌ای تاریخی دارد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با همه ظرفیت‌هایی که دارد، بخشی از ساکنانش به دلیل محرومیت از زیرساخت‌های رفاهی، در مشقت زندگی می‌کنند و خطر حوادث طبیعی مشکلات زندگی آنها را مضاعف می‌کند. این عقب افتادگی تاریخی استان سیستان و بلوچستان به دلیل بی توجهی‌های رژیم شاهنشاهی رخ داد؛ بعد از انقلاب نیز بسیاری از استان‌ها معین استان‌های غرب کشور شدند، اما سیستان و بلوچستان مغفول ماند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بخش دیگری از عقب ماندگی تاریخی این استان به دلیل همسایگی با دو کشور افغانستان و پاکستان است. این دو کشور به لحاظ تاریخی سرشار از مشکلات هستند که بسیاری از آنها وارد استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

زینی‌وند تصریح کرد: به دلیل عدم وجود امنیت و ترانزیت مواد مخدر در این دو کشور، بیش از ۴۵۰ هزار نفر از اتباع افغان به این استان، مهاجرت کرده‌اند که باعث ایجاد برخی مشکلات شده است.

وی افزود: باید توجه کرد که سیستان و بلوچستان دیوار امنیت کشور بوده و اگر مرزهای استان در خطر باشد، ترانزیت مواد مخدر قلب اروپا را نشانه می‌رود. وظیفه تمام ایرانیان بوده که در جهت رفع مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان که دیوار امنیتی و تاریخی کشور است، تلاش کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هم اکنون استان در جرایم کیفری رتبه آخر را در کشور دارد و تمامی توریست‌هایی که به این استان سفر می‌کنند با استقبال گرم مردم رو به رو می‌شوند. می‌توان گفت امن‌ترین استان برای گردشگران، سیستان و بلوچستان است.

زینی‌وند ادامه داد: هم اکنون اکثر معضلات کشور و کشورهای همسایه در این استان بود که در همین راستا از تمامی استان‌های برخوردار کشور درخواست داریم به عنوان معین سیستان و بلوچستان، وضعیت این استان را بهبود ببخشند.

کد خبر 432877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.