اجرای ۹۶ فعالیت در دوره متوسطه در سال تحصیلی جدید

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و معاونین آموزش متوسطه استان‌ها، اظهار کرد: کسب شایستگی در سطوح مختلف تحصیلی وجود دارد اما این شایستگی دوره متوسطه دوم عمیق‌تر و منجر به اشتغال می‌شود.

وی افزود: هرچند آموزش ابتدایی از اهمیت ویژه ای در تربیت دانش آموزان دارد اما این موضوع نفی کننده اهمیت تربیت در دوره متوسطه اول و دوم نیست لذا نباید از این موضوع غافل شویم.
کمرئی تصریح کرد: ۲۹ برنامه و ۹۶ فعالیت در دوره متوسطه اول و دوم برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، راهبری گروهای آموزشی را مجموعه‌ای بی بدیل برشمرد و خاطرنشان کرد: مرجعیت علمی برای معلمان، سهم آنها در توسعه شایستگی‌های معلمان، نقش انان در پشتیبانی علمی معلمان، و همچنین اعتبارسنجی محتواهای آموزشی، نقش آنان در راهبری دروس از مهمترین ویژگی‌های گروه‌های اموزشی است.

کمرئی هدایت تحصیلی را اهرم اصلی سیاست توسعه متوازن دانست و افزود: الگوی تعالی تنها برنامه آمورش و پرورش در مدیریت راهبری مدارس، نظارت و کنترل مبتنی بر جهت گیری های سند تحول است.

وی اضافه کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی مصداق بارز تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری بر اساس آموزه‌های سند تحول است که توجه به فناوری‌های جدید، ماهیت فعالیت این مراکز را تشکیل می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها را نشانه تحرک و پویایی نظام آمورشی در راستای کیفیت بخشی دانست و گفت: تنوع موضوع جشنواره‌ها موجب پوشش تقریبی همه دانش آموزان شده است.

وی با تاکید بر برنامه‌های مدرسه محوری اظهار کرد: فعالیت ۳ هزار و ۱۸۲ واحد آموزشی شبانه روزی با پوشش ۳۸۷ هزار دانش آموز نشان از رویکرد عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم دارد.

کمرئی از تربیت معلمان دارای چند مهارت خبر داد و عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای توسعه و توانمندسازی معلمان در چهار گروه درسی و یک درس شناور با هدف یک معلم برای چند درس از دو سال قبل در مناطق محروم آغاز شده است. توسعه کمی و کیفی علوم انسانی از جمله برنامه‌های این معاونت در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ خواهد بود.

کد خبر 432865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.