ارائه بیشترین خدمات در مناطق کم برخوردار/صحرای پرتمان نباید باعث تضییع حقوق شهروندان شود

شهردار اصفهان گفت:صحرای پرتمان در طرح گستره طرح‌های ویژه قرار گرفته و حالت فریز دارد و ذخیره شهر به شمار می‌آید، اما قرار نیست ذخیره شهر باعث تضییع حقوق شهروندان ساکن در آن محدوده از شهر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، اظهار کرد: سوم تیرماه سال‌جاری با حضور در اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری به مدت چهار ساعت به صورت مستقیم پاسخگوی ۶۰ مورد از تماس‌های شهروندان از مجموع ۱۷۰ تماس واصله بودیم.

وی افزود: هفته آینده با افرادی که در این روز با اداره ۱۳۷ تماس گرفته، اما موفق به برقراری ارتباط و دریافت پاسخ برای مسائل خود نشدند، تماس گرفته خواهد شد تا مسائل این شهروندان مطرح و اقدامات لازم برای رفع مشکلات انجام شود.

۶۳۴ میلیارد ریال پروژه منطقه ۶ آماده بهره برداری و کلنگ زنی

شهردار اصفهان با بیان اینکه در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» هفته آینده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه شش انجام خواهد شد، گفت: از پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه شش شامل افتتاح بوستان سایه، آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید کشوری به عنوان عملیات جدید پل‌سازی و احداث تصفیه خانه پساب جنوب اصفهان بهره برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر ۶٣۴ میلیارد ریال برای عمران و آبادانی هرچه بیشتر منطقه شش هزینه خواهد شد تا رفاه و رضایت شهروندان حاصل شود.

نوروزی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه پنج تصریح کرد: یکشنبه هفته جاری نیز پروژه‌هایی در سپاهان‌شهر برای بهبود زندگی شهروندان افتتاح و کلنگ تعدادی از پروژه‌ها نیز به زمین زده شد.

وی با اشاره به افتتاح طرح توسعه تصفیه‌خانه سپاهان‌شهر به عنوان یک طرح زیست محیطی، افزود: با انجام این اقدام تصفیه ثانویه انجام و بخش زیادی از آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز تأمین می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه بازار کوثر ۲ در زمینی به وسعت دو هزار متر مربع زمین در سپاهان‌شهر، خاطرنشان کرد: برای این پروژه یک پارکینگ به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر در نظر گرفته شده تا در آینده شهروندان با مشکل ترافیکی رو به رو نباشند.

وی با بیان اینکه برای ایمن‌سازی کوه صفه اقداماتی توسط شهرداری منطقه پنج انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری بانوان سپاهان‌شهری از سالن ورزشی بهره ببرند.

نوروزی ادامه داد: اجرای فاز دوم سپاهان‌شهر در حوزه شهری نیاز به توافق سپاه، ارتش، استانداری و شهرداری دارد تا مراحل قانونی آن انجام شود.

تحقق شهر هوشمند با ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان

وی با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا و به خطر افتادن شرایط زندگی مردم، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری در شهر، به جای مراجعه به شهرداری، بسیاری از خدمات مورد نیاز خود را از طریق مراجعه به سامانه my.isfahan.ir دریافت کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در راستای تحقق شهر هوشمند، شرایطی فراهم کرده‌ایم تا شهروندان بدون مراجعه به شهرداری از خدمات الکترونیکی به ویژه در زمینه شهرسازی بهره ببرند، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با چند کلیک از طریق سایت my.isfahan.ir به این خدمات دسترسی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ٣٠ خدمت الکترونیک به عنوان تخصصی‌ترین خدمات ‫شهرداری در حوزه شهرسازی از طریق «‫اصفهان نما» در دسترس شهروندان قرار گرفته که از جمله این خدمات صدور پروانه، استعلام بانک، استعلام دفترخانه است.

نوروزی گفت: از طریق این سامانه می‌توان به خدمات مورد نیاز شهروندان در حوزه حمل و نقل، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و خدمات شهری نیز پاسخ داد.

مشارکت مردم مفتاح اصلی باز شدن قفل مسیر حلقه حفاظتی

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مطرح شده در ملاقات‌های مردمی، آزادسازی اراضی و املاک برای اجرای پروژه‌هایی همچون خیابان است، اظهار کرد: آزادسازی نیاز به مشارکت شهروندان دارد از این رو انتظار می‌رود سطح همکاری مردم با شهرداری در این راستا ارتقا پیدا کند.

شهردار اصفهان از مشارکت شهروندان ساکن در مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ در آزادسازی بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع زمین برای اجرای ابر پروژه حلقه حفاظتی قدردانی کرد و افزود: مشارکت مردم مفتاح اصلی باز شدن قفل مسیر حلقه حفاظتی به عنوان پروژه ماندگار و یک طرح فرا شهری بود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مسیر حلقه حفاظتی شهر حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا پل آفتاب در حال انجام است تا انقلاب عمرانی بزرگی در شهر اصفهان اتفاق افتد.

تصویب طرح پیشنهادی اصفهان در مجمع کلانشهرهای ایران

نوروزی با اشاره به طرح هم‌پیوندی اصفهان و بنت، گفت: سال ۹۸ با وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، شهرداری اصفهان همچون سیل خرم‌آباد برای کمک رسانی و ارائه خدمات حضور یافت و در سیستان طرح هم‌پیوندی با شهر بنت مطرح شد.

وی تصریح کرد: شب گذشته با حضور مسئولان استان سیستان و بلوچستان و مسئولان شهر بنت جشن «هم پیوندی اصفهان و بنت» برگزار شد، البته خیریه‌های اصفهان برای انجام امور خیر همچون ساخت بیمارستان و راه در شهر بنت خیریه‌ای تشکیل دادند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این راستا نامه‌ای به شهرداران کلانشهرهای کشور ارسال شده تا آنها نیز در این کار پسندیده همکاری کنند، افزود: این طرح خداپسندانه اصفهان در مجمع کلانشهرهای ایران تصویب شده است.

تحقق عدالت فضایی و توزیع عادلانه خدمات در شهر

وی در ارتباط با درخواست یکی از شهروندان برای تعریض کوچه بکتاش در خیابان استانداری با ایجاد سقف بر روی مادی فرشادی، گفت: امکان پوشاندن روی مادی‌ها به دلایل بهداشتی، قوانین مربوط به حریم مادی‌ها و گرفتگی آب به هیچ عنوان وجود ندارد، اما می‌توان با آزادسازی محور کمکی جنوب این خیابان برای رفع مشکلات این محدوده اقدام کرد.

نوروزی در ارتباط با مشاغل مزاحم خیابان حجتیه و محدوده همت‌آباد اظهار کرد: شعار عدالت فضایی و توزیع عادلانه خدمات در شهر محقق شده زیرا در این دوره از مدیریت شهری بیشترین خدمات در مناطق کمتر برخوردار شهر ارائه شده است.

حذف دیوار بلند مجاور اتوبان شهید لاوی با درخواست شهروندان

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در محله همت آباد (محدوده منطقه شش شهرداری) خواهد افتاد و در حال حاضر مجتمع‌هایی در توافق بین دولت و شهرداری و مردم در حال احداث است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای ساماندهی مشاغل مزاحم بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها کمیسیونی تشکیل و به این موارد رسیدگی می‌کند، گفت: در کمیسیون بند ۲۰ بر اساس شکایات مطرح شده شهروندان، از مجموع ۶۰ پرونده تشکیل شده، برای ۲۰ پرونده، ساعت کار برای فعالیت برخی از مشاغل مزاحم تعریف شده است.

وی با تاکید بر توجه شهرداری به درخواست‌های شهروندان، گفت: شهروندان همت‌آباد برای حذف دیوار بلند مجاور اتوبان شهید لاوی درخواست داشتند که با طرح این موضوع دیوار بتونی حذف و با نرده گذاری زیباسازی شده است.

برگزاری جلسه‌ای مشترک برای رفع مشکل گرد و خاک زیر پل امام خمینی (ره)

نوروزی در ارتباط با خاکی بودن بخش زیرین پل خیابان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: برای بخش زیرین این پل چند طرح در ادوار مختلف مطرح شده است.

وی با بیان اینکه خیابان امام خمینی (ره) در محدوده مناطق دو، ۱۱، ۱۲ و هشت شهرداری قرار دارد، افزود: زیر پل امام خمینی (ره) برخی نقاط با مساحت‌های زیاد شن‌ریزی شده و شهروندان در این مکان اقدام به پارک خودروهای خود می‌کنند که باعث ایجاد گرد و غبار می‌شود، از این رو انتظار می‌رود از پارک خودروها جلوگیری به عمل آید تا مجاوران پل از جمله رستوران‌ها، نانوایی‌ها و ساکنان دچار مشکل نشوند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: برای رفع مشکل ایجاد گرد و غبار در مسیر زیر پل امام خمینی (ره) باید جلسه مشترکی بین معاونت حمل و نقل و مدیران مناطق دو، هشت، ۱۱ و ۱۲ شهرداری برگزار و تعیین تکلیف انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای پروژه تراموا چند نقطه از شهر پیشنهاد شده است، تصریح کرد: نقطه تصویب شده برای اجرای مسیر تراموا حدفاصل میدان جمهوری تا میدان آزادی است که مراحل آن در حال انجام است تا به زودی شاهد اجرای این پروژه عظیم در شهر باشیم.

به کارگیری مشاور جدید برای صحرای پرتمان

نوروزی در ارتباط با طرح در نظر گرفته شده برای صحرای پرتمان واقع در خیابان رزمندگان، گفت: عرصه پرتمان مشکل چند ساله است و رفع آن بسیج همگانی مردم آن منطقه و مدیران شهری و مدیریت استان را می‌طلبد.

وی افزود: صحرای پرتمان در طرح گستره طرح‌های ویژه قرار گرفته و به عنوان ذخیره شهر به شمار می‌آید، اما قرار نیست این ذخیره باعث تضییع حقوق شهروندان ساکن در آن محدوده از شهر شود.

شهردار اصفهان وسعت صحرای پرتمان را ۹۵ هکتار عنوان کرد و افزود: این عرصه سال ۷۰ در طرح تفصیلی شهر یک مصوبه و در سال ۹۰ مصوبه‌ای دیگر داشت؛ تاکنون جلسات متعددی در کمیسیون عمران شورای شهر برای بررسی و رفع مسائل صحرای پرتمان برگزار و در کمیسیون تلفیق شورای شهر این موضوع به صورت جدی بررسی و مقرر شد مشاور جدید به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: اسناد مالکیت پرتمان قولنامه‌ای با مالکان متعدد است و به همین دلیل توافق برای آزادسازی دشوار است، البته قرار نیست مشکلات متعدد باعث توقف در رفع مسئله شود.

کد خبر 432860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.