سوئیس بهشت افراد قانون‌مند

"چون مدتی در شمال ایران زندگی کرده بودم، مناظر طبیعی زیادی در سوئیس برایم آشنا می‌نمود و احساس می‌کردم این زیبایی‌ها را قبل از این در جایی دیده‌ام و متوجه شدم که در شمال ایران مناظر و جلوه‌های طبیعی زیبایی هست که به جرأت می‌توان گفت به زیبایی‌های این کشور پهلو می‌زند".

به گزارش خبرنگار ایمنا، در قسمت اول سفرنامه اروپا مقدمه، آغاز سفر و مدارک مورد نیاز آن بررسی شد. در قسمت دوم سفرنامه اروپا نوشته وحید صلواتی قسمت ورود به اروپا از طریق فرودگاه فرانکفورت و همچنین ورود به کشور زوریخ را خواهیم خواند:

بیشتر بخوانید:

فرانکفورت

توقف در فرودگاه بزرگ و مجهز شهر فرانکفورت اولین تجربه حضور در یک شهر اروپایی بود، پنجمین شهر بزرگ آلمان و از مهمترین شهرهای اقتصادی قاره اروپا. فراکفورت به وجود دانشگاه‌های معتبر و آسمان خراش‌ها معروف است و همچنین به دلیل دارا بودن برنامه‌های «رویدادمحور» و نمایشگاه‌های مناسبتی، در دنیا شهرت خاصی دارد.

در فرودگاه بزرگ فرانکفورت، باید با سرعت عمل، دنبال جستجوی گیت پرواز بعدی باشید و آماده پاسخ احتمالی به پلیس، در گیت ورودی مجدداً کیف‌های دستی کنترل شد و مایعاتی که همراه ما بود گرفته شد، حتی آب میوه‌ای که در خود پرواز لوفت‌هانزا به ما داده شده بود! دوغ و لوله خمیردندان، همه دور ریخته شده و پلیس از ما در این خصوص سوالاتی کرد که دچار کمی استرس و معطلی شدیم، حتی همراه داشتن برخی لوازم آرایش تا یک حجمی ممنوع است، و موارد ضروری را باید داخل چمدان‌هایی گذاشت که مستقیماً داخل هواپیما منتقل می‌شود.

پس از عبور از گیت پلیس و بررسی و کنترل‌ها، مطابق قوانینشان، گذرنامه‌هایمان مهر شد، البته به طور تصادفی از برخی مسافران سوالاتی می‌شد. از ما درباره میزان اقامت در آلمان و زمان برگشت و میزان وجهی که با خود همراه داشتیم سوال شد. دانستن زبان و پاسخ صادقانه، کوتاه و متناسب با سوال، بدون توضیح اضافی، بسیار اهمیت دارد، پس از بررسی‌ها که حدود یک ساعت به طول انجامید، از راهروهای طویل سالن فرودگاه فرانکفورت با دنبال کردن علائم و نشانه‌ها به سالن دیگری رفتیم و در مقابل کانتر مشخصی منتظر ماندیم و رأس ساعت مقرر با یک پرواز داخلی (که به هنگام تهیه بلیت از ایران هماهنگ شده بود)، در مدت زمان حدود یک‌ساعت به شهر زوریخ در کشور سوئیس پرواز کردیم، اصلاً متوجه تغییر کشور و مرز نشدیم! دقت در فرودگاه فرانکفورت برای بررسی و کنترل مدارک مسافران و سفرها، برای همه کشورهای اروپایی قابل استناد و اطمینان است.

کشور سوئیس

در بسیاری از مناسبات اداری، خانوادگی و رسانه‌ای و حتی تحقیقی، وقتی بر اساس شاخص‌هایی سخن از بهینه‌کاوی و الگوبرداری می‌شود، کشور سوئیس غالباً رتبه ممتاز و نخستین را به خود اختصاص می‌دهد. بسیاری آرزو دارند برای یک‌بار هم که شده این کشور کوچک ۴۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربعی را از نزدیک ببینند. از رشته کوه‌های آلپ و پارک ملی سوئیس گرفته تا دریاچه‌ی ژنو و شهر دو هزار ساله زوریخ، تعداد جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی این کشور محصور در خشکی، فراوان است. این کشور با پنج کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و لیختن‌اشتاین هم مرز است و آمد و شد به این کشورها به آسانی انجام می‌شود.

پایتخت این کشور " برن" و واحد پول آن فرانک سوئیس است. نزدیک به ۷۰ درصد این سرزمین را کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده پوشانده که ۶۰ درصد این منطقه کوهستانی در کوهستان آلپ واقع است، پنج شهر مهم سوئیس عبارت اند از: بازل، ژنو، برن، لوزان و زوریخ. این کشور ۲۶ کانتون دارد، کانتون یکی از انواع تقسیمات کشوری، مثل استان است. ۱۷ کانتون این کشور به زبان آلمانی و اهالی چهار کانتون غربی به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. ایتالیایی نیز زبان چهار منطقه جنوبی را به خود اختصاص داده است.

این کشور محصور در خشکی، یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی مشتاقان سفر و گردشگری است و در واقع بهشت افراد قانونمند است. البته سوئیس به نسبت سایر کشورهای اروپایی برای زندگی و سفر کشور گرانی است. با این حال مردم این کشور بر اساس درآمدهای خودشان زندگی خوب و رضایتمندی دارند.

در این کشور برای هر نوع سلیقه، تجربه‌ی شگفت‌انگیزی وجود دارد. برای کسانی که به تماشای مناظر طبیعی علاقه‌مند هستند، این کشور چیزی از بهشت که استعاره‌ای است برای مکان خوب و راحت، کم ندارد. شاید بتوان مدعی شد برای علاقمندان به عکاسی بهترین نقطه روی کره‌ی زمین است. برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی، انواع قایق‌سواری، فوتبال، هاکی روی یخ و تنیس از ورزش‌های مورد توجه و علاقه مردم است ضمن اینکه این کشور زیباترین و مشهورترین پیست‌های اسکی جهانی و بیشترین زمین‌های گلف اروپا را دارا است. این کشور زادگاه و پایتخت ورزش‌های زمستانی است.

کوه و جنگل‌های آلپ، رودخانه راین، دریاچه‌های خیره‌کننده، مرتفع‌ترین ایستگاه قطار اروپا، مراتع سرسبز، معماری کم‌نظیر و برخورداری از بالاترین سطح هنر مدرن، زرق و برق‌های زندگی شهری، زیبایی زندگی روستایی پاکیزه، علاوه بر این مقر اروپایی سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، سازمان بهداشت جهانی، کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد، مجمع جهانی اقتصاد، سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO)، اتحادیه‌ی بین المللی فرودگاه‌ها و کتابخانه مجازی شبکه جهانی وب همه و همه در ژنو قرار دارند.

بعد از سوئد، سوئیس بالاترین سن امید به زندگی در اروپا را دارد. مردم این کشور خیلی آرام و مؤدب هستند و بیشتر آنها از پیروان مذهب کاتولیک و پروتستان محسوب می‌شوند.

سوئیس دارای سابقه‌ی طولانی بی‌طرفی در مناسبات سیاسی و نظامی است و اولین کشوری است که دموکراسی مستقیم را که شامل دادخواست‌های عمومی و همه‌پرسی می‌شود، اجرا کرده است.

سفر به سوئیس برای دوستداران شکلات، شیرین‌ترین سفر خواهد بود، مغازه‌های تخصصی فروش شکلات زیبایی خاصی داشت و مردم این کشور سالانه مبلغ زیادی را صرف خوردن شکلات می‌کنند. اولین شکلات تخته‌ای جهان را حدود ۲۰۰ سال پیش در همین جا تولید شده است.

کشاورزی و باغ‌داری جایگاه خاصی در این کشور دارد و با استفاده از سیستم مکانیزه، بیشترین بهره برداری را از زمین به عمل می‌آورند. لبنیات سوئیس بی‌نظیر است، صدها شاید به جرأت بتوان گفت هزاران نوع پنیر دارد که بسیار لذیذ است. این موارد گوشه‌ای از آن چیزی است که سوئیس را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند. این کشور به معنای واقعی کلمه، زیبا، آرام و منظم است.

ناگفته نماند چون مدتی در شمال ایران زندگی کرده بودم، مناظر طبیعی زیادی در این کشور برایم آشنا می‌نمود و احساس می‌کردم این زیبایی‌ها را قبل از این در جایی دیده‌ام و متوجه شدم که در شمال ایران مناظر و جلوه‌های طبیعی زیبایی هست که به جرأت می‌توان گفت به زیبایی‌های این کشور پهلو می‌زند، اما نبودن مدیریت، بی توجهی به محیط‌زیست توسط عده‌ای از مردم و بی‌برنامه بودن مسئولان، کمبود امکانات رفاهی و غیره باعث شده که این زیبایی‌ها تحت‌الشعاع سودجویی‌ها و بی مسئولیتی‌ها قرار گیرد و فرصت‌ها را به تهدید و آسیب تبدیل کند و نتوان از ظرفیت فوق‌العاده گردشگری این مناطق زیبا بهره گرفته شود و در سال‌های اخیر که از کشورهای عربی گردشگران زیادی می‌آمدند، متأسفانه بسیار کاسته شده است.

کد خبر 432852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ش . پویان فر AE ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام، در این حجم گسترده اخبار ناراحت کننده، نا امید کننده و فضای بی انگیزگی، مطلب خوبی بود. تشکر