برگزاری مراسم در آرامستان‌های سبزوار ممنوع شد

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری سبزوار گفت: با توجه مصوبه اخیر ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مبنی بر ممنوعیت تجمعات، زیارت اهل قبور و برگزاری هرگونه مراسم در آرامستان‌های سبزوار ممنوع شد.

به گزارش ایمنا، قاسم دارینی با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا محدودیت‌های حضور در آرامستان‌های شهر دوباره برقرار شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، ضمن ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم و یادمان، حضور در آئین تشییع و تدفین اموات نیز فقط برای بستگان درجه یک امکانپذیر خواهد بود.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری سبزوار شرط حضور محدود بستگان درجه یک در نماز میت، تشییع و تدفین را استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد و افزود: در غیر این صورت از حضور افرادی که هشدارهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و جان دیگر شهروندان را به خطر می‌اندازند، ممانعت به عمل خواهد آمد.

دارینی با هشدار در خصوص افزایش مجدد آمار متوفیان کرونایی، تصریح کرد: آرامستان‌های سبزوار به دلیل ازدحام جمعیت و رعایت نکردن فاصله اجتماعی، از مناطق مستعد برای شیوع ویروس کرونا است، بنابراین ضروری است شهروندان تا اطلاع ثانوی از حضور در این اماکن خودداری کنند.

وی گفت: از عموم همشهریان تقاضا داریم به توصیه‌های بهداشتی توجه و با ماندن در منزل و استفاده از ماسک در اماکن عمومی به حفظ سلامتی و قطع زنجیره انسانی این بیماری کمک کنند.

رئیس آرامستان‌های شهرداری سبزوار گفت: مهار کرونا، قطعاً بستگی به رفتار مردم دارد، اگر آمار پیشگیری افزایش یابد یقیناً فرصت مقابله کادر درمان نیز برای این ویروس نیز افزایش می‌یابد.

کد خبر 432833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.