بی‌توجهی محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها به زاگرس

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: نفس‌های قلب زاگرس و طبیعت بکر آن به شماره افتاده است در حالی که دو سازمان محیط زیست و جنگل‌ها ساکت مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد آذریان صبح امروز (پنج‌شنبه) در سی و سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در منطقه حفاظت شده خائیز اظهار کرد: بی‌توجه به این میراث طبیعی علاوه بر وقوع حریق در جنگل‌ها باعث چپاول رویشگاه‌هایی شده که صدها گونه گیاهی و پناهگاه حیوانی نادر را در خود جای داده است.

وی افزود: در دو سال اخیر بخش عظیمی از جنگل‌های زاگرسی طعمه آتش‌سوزی‌های پی در پی شده و مردم با دستان خالی به مصاف آتش می‌روند.

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها با انتقاد از کمبود محیط‌بانان، تجهیزات اطفا حریق و بالگرد امدادی برای مهار سریع آتش‌سوزی‌ها، تصریح کرد: نفس‌های قلب زاگرس و طبیعت بکر آن به شماره افتاده است در حالی که دو سازمان محیط زیست و جنگل‌ها ساکت مانده‌اند.

وی اضافه کرد: بودجه دو سازمان متولی طبیعت ۹۰۰ میلیارد تومان است و تنها ۱۰ درصد آن صرف حفاظت از میراث طبیعی می‌شود بنابراین بودجه این دو سازمان نیاز به تجدیدنظر داشته و باید نسبت به استخدام نیروهای حافظ محیط زیست توجه بیشتری شود.

کد خبر 432831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.