بودجه ۱۴۰۰ با نظر شورای عالی به مجلس برود

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: درخواست شورا این است که بودجه سال ۱۴۰۰ قبل از ارائه به مجلس در شورای عالی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا احمدی صبح امروز (پنج‌شنبه) در سی و سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه ارسال لوایح به مجلس بدون اطلاع شورای عالی استان‌ها اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: قانون اساسی در دو اصل بر وظیفه شورای عالی استان‌ها در جلوگیری از بروز تبعیض در  برنامه‌های عمرانی تاکید کرده بنابراین لازم است برنامه و بودجه کشور قبل از ارائه به مجلس به شورای عالی استان‌ها بیاید.

وی با انتقاد از محدود کردن اختیارات شوراها، افزود: اعضای شورای عالی استان‌ها به نیازهای حوزه انتخابی خود آگاهی دارند بنابراین درخواست شورا این است که بودجه سال ۱۴۰۰ قبل از ارائه به مجلس در شورای عالی بررسی شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شورای عالی بر اساس اصل ۱۰۲ قانون اساسی می‌تواند طرح به مجلس ارائه کرده و پس از تصویب در مجلس به قانون تبدیل شود، تصریح کرد: در این راستا تشکیل کمیته‌های تخصصی با حضور نمایندگان دولت و اعضای کمیسیون‌های هشتگانه شورای عالی می‌تواند مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری اختیارات قانونی به شورای عالی استان‌ها و توجه به تحقق مدیریت یکپارچه شهری، خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که دولت در چه سطحی وظایف خود را به پارلمان‌های محلی واگذار کرده و چگونه اختیارات قانونی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

کد خبر 432823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.