تولید روزانه ۳۵۰ تن زباله در قزوین

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از تولید روزانه ۳۵۰ تن زباله در این شهر خبر داد و گفت: ۶۰۰ پاکبان وظیفه جمع‌آوری این پسماندها را بر عهده دارند.

به گزارش ایمنا، عباسعلی مهرعلیان اظهار کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا، جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر، به خصوص در بخش عفونی و بیمارستانی با حساسیت بیشتر جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تمام بیمارستان‌های قزوین عملیات بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی خود را توسط دستگاه‌های اتوکلاو انجام می‌دهند، تصریح کرد: زباله‌های بیمارستانی پس از بی خطرسازی به سایت بازیافت زباله محمدآباد قزوین منتقل و در آنجا به صورت لندفیل، دفن می‌شوند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه تعداد مراکز جمع‌آوری زباله‌های عفونی شهر قزوین ۱۲ مرکز است، خاطرنشان کرد: مراکز یاد شده موظف به جدا سازی این نوع زباله‌ها از مبدا و استفاده از سطل و کیسه‌هایی با رنگ‌های مشخص هستند.

مهرعلیان از پایش مستمر مخازن زباله سطح شهر با هدف جلوگیری از مخلوط سازی پسماندهای پزشکی و عادی خبر داد و یادآور شد: کارهای صورت گرفته در این حوزه تنها در راستای حفظ سلامت شهروندان و با حفظ همه موارد بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین پنج تا شش تن زباله بیمارستانی در قزوین جمع‌آوری می‌شود، افزود: با توجه به حساسیت این موضوع عوامل اجرایی این سازمان به صورت مستمر در حال کنترل و پایش مخازن زباله سطح شهر هستند تا از هرگونه مخلوط سازی زباله‌های عفونی و عادی جلوگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: ۳۵۰ تن زباله تولیدی قزوین توسط ۶۰۰ پاکبان به طور روزانه جمع‌آوری و به سایت محمدآباد منتقل می‌شود.

مهرعلیان تاکید کرد: با توجه به اینکه پاکبان‌ها بیش از سایر اقشار در معرض خطر ابتلاء به ویروس کرونا هستند از شهروندان درخواست داریم تا اقلام بهداشتی مصرف شده از جمله ماسک و دستکش‌های مصرفی خود را در محیط‌های شهری رها نکنند.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال ۲۴ هزار تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با چهار هزار تن افزایش روبرو بوده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۲ هزار مخزن زباله در سطح شهر قزوین شستشو و گندزدایی می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 432822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.