بیمارستان منتظری نجف‌آباد به تجهیزات تنفسی نوزادان نیاز دارد

مدیر بیمارستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد گفت: بخش فوق تخصصی NICU این بیمارستان سال ۹۶ با چهارده تخت افتتاح شده ولی با توجه به حجم مراجعات و ضریب اشغال صددرصدی این مجموعه، به پنج دستگاه ان سی پاپ (ncpap) و همین تعدادی مانیتور نوزادی دیگر هم نیاز داریم.

رضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هزینه تقریبی ۲۵ میلیون تومانی هر مانیتور و اعتبار ۷۰ میلیون تومانی هر دستگاه "ان‌سی‌پاپ" اظهار کرد: ان‌سی‌پاپ، در اصطلاح به دستگاهی گفته می‌شود که پس از تزریق داروی سورفکتانت به داخل ریه نارس نوزاد، شروع به تنفس نوزاد و تهویه پیرامون آن با اندکس‌های نوزادی می‌کند.

وی ادامه داد: بخش فوق تخصصی NICU این بیمارستان سال ۹۶ با چهارده تخت افتتاح شده ولی با توجه به حجم مراجعات و ضریب اشغال صددرصدی این مجموعه، به پنج دستگاه ان سی پاپ (ncpap) و همین تعداد مانیتور نوزادی دیگر نیاز داریم.

مدیر بیمارستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد در ادامه در خصوص راه‌اندازی پدبالگرد در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) و تأثیر مناسب آن برای تسریع در خدمت رسانی به بیماران شهرستان افزود: با استفاده از این سیستم مادر باردار که حامل چهار نوزاد بود جابجا شد و در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) بستری شد و پس از آن به بیمارستان شهید منتظری منتقل شد.

وی ادامه داد: این مادر باردار، در هفته بیست و هشتم حاملگی خود بود و به صورت سزارین زایمان کرد.

کریمی گفت: این مادر دو پسر و دو دختر به دنیا آورد که همگی حدود یک کیلوگرم وزن داشتند و مادر آن‌ها در سلامت کامل است و نوزادان به مدت ۱۰ هفته در بیمارستان نگهداری می‌شوند.

کد خبر 432821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.