همه باید در حفظ اسناد تاریخی خود را مسئول بدانند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: لازم است با افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت جایگاه ملی، زمینه‌ای فراهم شود تا همگان، خود را به عنوان یک ایرانی در برابر اسناد تاریخی مسئول بدانند و برای نگهداری و صیانت از آن کوشش بیشتری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی در آئین رونمایی از کتاب "بلدیه تا شهرداری" اظهار کرد: اگر می‌خواهیم استان هرمزگان و شهر بندرعباس را بهتر بشناسیم باید به اسناد ملی و تاریخی آن مراجعه کنیم.

وی افزود: قرآن کریم بزرگترین آرشیو و موزه انسان شناسی، هستی شناسی و خداشناسی است که سند تاریخی و فرهنگی اجتماعی اقوام، ادیان و سنت‌ها و سرنوشت آنان را تبیین می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس با تبیین اصالت کتاب "از بلدیه تا شهرداری بندرعباس" تصریح کرد: این کتاب فاخر جز اسناد ملی، شناسنامه و حافظه تاریخی و مهمترین ارکان هویتی استان هرمزگان و شهر بندرعباس است که توسط پرسنل شهرداری بندرعباس تدوین شده است.

وی اظهار کرد: این کتاب ضمن بیان هویت دینی و مذهبی، فرهنگی اجتماعی، بازرگانی، سیاسی و روانشناختی، به تاریخ اسناد هویتی شهر بندرعباس به ویژه تعامل خرده فرهنگ‌ها و تأثیر متقابل آنان بر همدیگر پرداخته و این منابع به صورت مکتوب، شفاهی و منقول و به صورت مادی با حک برروی تخته سنگ‌ها به دست ما رسیده است.

عامری اضافه کرد: یکی از شاخص‌های توسعه فرهنگی در کشورها، به میزان اسنادی است که در آرشیو ملی آن کشور نگهداری می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است با افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت جایگاه ملی، زمینه‌ای فراهم شود تا همگان، خود را به عنوان یک ایرانی در برابر اسناد تاریخی مسئول بدانند و برای نگهداری و صیانت از آن کوشش بیشتری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که دشمنان انقلاب و نظام مقدس اسلامی به دنبال تحریف اعتقادات و دستاوردهای معنوی و فرهنگی ما هستند؛ همانگونه که بسیار تلاش کردند تا نام خلیج فارس را تغییر دهند اما نام این سمبل با عظمت ایران در اسناد تاریخی جهان و در ادبیات روایی اسلامی ما به طور متواتر با عنوان بحر فارس جاویدان ماند و هدف دشمنان نقش بر آب شد.

کد خبر 432780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.