رضایت مردم عنصر اصلی امنیت ملی است

شهردار اصفهان گفت: احساس تنهایی مردم باعث تضعیف جامعه می‌شود و اگر ریشه این احساس در بی‌اعتنایی افرادی که می‌توانستند کمک کنند باشد جامعه ناراضی شکل می‌گیرد و شعله‌ور خواهد شد. رضایت مردم باید به عنوان عنصر اصلی امنیت ملی همیشه مورد توجه مسئولین باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا قدرت الله نوروزی شامگاه امروز _چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۹۹_ در جشن هم پیوندی شهر بنت و اصفهان اظهار کرد: در حوادث باید احساس مسئولیت اجتماعی را درک کنیم. زمانی که حادثه طبیعی بزرگی مانند سیل رخ می‌دهد و زندگی انسان‌هایی که از امکانات کمتری برخوردارند را تهدید می‌کند انسان نباید نقش نجیب زادگان بی اعتنا را بازی کند. نقش بی اعتنایی در برخی مواقع برای مشکلات شخصی افراد خوب است، چراکه بی اعتنایی یک نوع زمین زدن مخالفین یا کسانی است که سنگ اندازی می‌کنند.

وی افزود: در مسائل اجتماعی اگر کسی احساس مسئولیت نکند و نقش خود را درست ایفا نکند متهم به عدم درک صحیح از وضعیت می‌شود. در همین راستا شهرداری اصفهان در سه سال گذشته در حوادثی که مردم را تهدید می‌کرد در اولین فرصت پا به صحنه گذاشت و نقش اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرد. شهرداری‌ها نمی‌توانند خارج از محدوده شهری فعالیت کنند اما زمانی اتفاقی رخ دهد و ضرورتی پیش بیاید و جان انسانی در خطر باشد برای همه ما مسئولیت ایجاد می‌کند.

شهردار اصفهان گفت: برخی مقررات نادیده گرفته می‌شود، چراکه مسئله مهم‌تری مورد توجه است. در حادثه کرمانشاه جمعی از اعضای شورای شهر و مدیریت شهری حضور پیدا کرد که کمک کسانی که فعالیت‌های عمرانی می‌کردند مثمر ثمر واقع شد.

اصفهان یاری دهنده خرم‌آباد و خوزستان

نوروزی ادامه داد: در خرم آباد سیل آمد شهرداری اصفهان زودتر از نیروهای خرم آباد در صحنه حضور پیدا کردند. و صبح روز بعد از سیل آتش نشانان اصفهان با همه تجهیزات به فریاد مردم رسیدند. وقتی خوزستان گرفتار سیلاب بزرگ و ویرانگری شد، شهرداری اصفهان حضور پیدا کرد و مدیریت جبهه بزرگی از اهواز برعهده گرفت و نیروهای شهرداری تا مدت‌ها در آنجا بودند. این حضور با قانون انطباق ندارد، اما با انسانیت، اخلاق و یاری کسانی که کمک می‌طلبند ارتباط مستقیم دارد و مقدم بر برخی از قوانین و مقررات است.

وی تصریح کرد: زمانی که سیستان و بلوچستان سیل آمد در استانداری جلسه‌ای بود و وقتی اهمیت موضوع بیان شد تصمیم گرفتیم به اتفاق دوستان و همکاران به سیستان و بلوچستان بیاییم و فردای همان روز امکانات شهرداری تجهیز شد تا به آنجا اعزام شود. این یک وظیفه انسانی است و در حوادث یک حق بشری است برای همه آن‌ها که در گرداب حادثه گرفتار شدند و باید همه امکانات بسیج شود تا کسی احساس تنهایی نکند.

شهردار اصفهان افزود: احساس تنهایی مردم باعث تضعیف جامعه می‌شود و اگر ریشه این احساس در بی‌اعتنایی افرادی که می‌توانستند کمک کنند باشد جامعه ناراضی شکل می‌گیرد و شعله‌ور خواهد شد. رضایت مردم باید به عنوان عنصر اصلی امنیت ملی باید همیشه مورد توجه مسئولین، مردم و خیرین باشد.

پیوندی اصفهان و بنت

نوروزی ادامه داد: حضور در بلوچستان و همکاری اصفهان و بنت باعث زمزمه‌های پیوند شد. پیوند میان دو شهر نوعی خویشاوندی بین اجزای موجود واحد را بیان می‌کند. معتقدیم همه اعضای یک پیکریم و این پیکر وقتی عضوی از آن به درد می‌آید دیگر عضوها باید با پیوند آن را ترمیم کنند و این یک حرکت دوستانه، عاشقانه و پایدار است. بعد از آن سفر خیریه‌ها دورهم جمع شدند و نیک اندیشان به دنبال یک اقدام پایدار را در این شهر ورق بزنند. اگر اینجا امروز جمع شده‌ایم ریشه در اندیشه نیک دارد و یقین دارم کسانی که در این خیریه حضور پیدا می‌کنند تا زنده‌اند بنت را محور خدمت تلقی خواهند کرد. این منتی بر بنت نیست و این اعلام یک تکلیف نسبت به انسانیت است نسبت به برادران و خواهرانی است که هیچ فاصله‌ای میان آنها با اصفهان وجود ندارد.

وی افزود: می‌طلبد در سیستان و بلوچستانی که هفت هزار شهروند دارد یک هم‌پیوندی منعقد شود، به همین دلیل به مجمع کلان‌شهرها نامه نوشتیم و از همه آنها خواهش کردیم که به میدان بیایند. استدلال‌های این نامه منجر به تصویب مصوبه‌ای در کلان شهرها شد تا چنین چنین حرکاتی فراگیر شود و بتواند منشأ حل برخی از مشکلات شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه "نمی‌شود عده‌ای در رفاه و ادعای برادری کنند و عده‌ای دیگر در محروم از محدودیت‌های حداقل زندگی وجود داشته باشد" تصریح کرد: به همین دلیل حرکتی برای ساختن بیمارستان در شهر بنت آغاز شد. علاقه‌مندیم که در تابستان فرزندان سیستان و بلوچستان به اصفهان بیایند و از امکانات این شهر بهره‌مند شوند و در اینجا با تشکیل اردوهای دانش آموزی و دانشجویی امکاناتی به آن‌ها ارائه دهیم. چه چیزی بزرگ‌تر از اینکه دردهای مشترک را باهم حل کنیم.

هم پیوندی آغاز توسعه پایدار

در ادامه محمد عیدی در جشن هم پیوندی شهرهای بنت و اصفهان اظهار کرد: خیرین کنش گران اصلی این حوزه هستند و شهردار اصفهان از ابتدا دغدغه هم پیوندی را داشت و با توجه به سابقه‌ای که از سیستان و بلوچستان داشتند دلسوزانه پیگیر این مقوله بودندو نامه‌ای به مجمع شهرداران کلان شهرها نوشتند. شهردار اصفهان مجدانه پیگیری کرد تا این فعالیت به مرحله تصویب در کشور رسید.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: این هم پیوندی باید آغازی باشد برای پایه‌ریزی فرایند توسعه پایدار. بنت یکی از زیباترین نقاط کشور با ظرفیت بالا در اقتصاد فرهنگ است.

کد خبر 432772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.