پوتین بر حل و فصل عادلانه مناقشه فلسطین تاکید کرد

رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حمایت کشورش از حل و فصل عادلانه مناقشه فلسطین و اسراییل تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: محمود عباس در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که به ابتکار طرف فلسطینی صورت گرفت، هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ دوم جهانی و نیز نتایج همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه را به پوتین تبریک گفت.

روسیه هر ساله ۹ ماه می را به عنوان روز پیروزی متفقین ازجمله اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی جشن می گیرد. 

  پوتین و عباس درخصوص حل و فصل مناقشه فلسطین و اسراییل تبادل نظر کردند. طرف روسی بر موضع اصولی این کشور در حمایت از راه حل عادلانه و پایدار برای حل این مناقشه مطابق با قوانین بین المللی تاکید کرد. 

در این پیوند بر اهمیت تحکیم وحدت بین گروه های فلسطینی تاکید شد.  

 علاوه بر آن در این مذاکره تلفنی، مسائل مهم همکاریهای روسیه و فلسطین باتوجه به توافق های دیدار پوتین و عباس در ماه ژانویه در بیت اللحم بررسی شد.

دو طرف توافق کردند به همکاریها در مبارزه با انتشار ویروس کرونا ادامه دهند.  

فلسطین از سال ۱۹۸۸ در مسکو سفارتخانه دارد و مسکو از تاسیس حکومت مستقل حمایت می کند و وحدت گروه های فلسطینی حول محور سازمان آزادیبخش فلسطین را برای تاسیس حکومت مستقل لازم می داند.

مسکو معامله قرن پیشنهادی ترامپ را نیز رد کرده است و آن را طرحی ناقص خوانده است. 

روسیه همچنین طرح های شهرک سازی اسراییل در اراضی فلسطینیان را محکوم کرده و خواستار توقف این گونه اقدامات اشغالگرانه اسراییل شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 432762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.