مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس، نخستین تصویر آلبوم موفقیت

رئیس مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس گفت: مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس، نخستین تصویر آلبوم موفقیت هویت شهری ماست همچنین مردم شهر نیز به دنبال چنین مکانی برای حفظ هویت بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رامین آذرمهر صبح امروز در آئین رونمایی از کتاب "از بلدیه تا شهرداری بندرعباس"، بیان کرد: یکی از مظلومیت‌های شهر بندرعباس که با دل نیز می‌توان لمسش کرد مظلومیت در هویت فرهنگی خودش بود و علی‌رغم تمامی قابلیت‌های ویژه و تنوع گویش‌ها و اصالت زبانی، همواره مهجور باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از ورود مسئولان و مدیران به مرکز اسناد تاریخی شهرداری بندرعباس این مردم، هنرمندان و فرهنگیان بودند که به این محل آمدند، تصریح کرد: با مدیریت شهردار بندرعباس این مکان از تخریب نجات پیدا کرد و امروز به محلی تبدیل‌شده که مایه افتخار هرمزگانی‌هاست.

آذرمهر ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۶ هزار سند اداری تاریخی و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ سندخطی خاندانی جمع آوری شده است که چنین چیزی در زمینه سند خاندانی در مرکز اسناد کل کشور وجود ندارد و بی نظیر است. آرشیو عکس‌های متفاوتی در تمام زمینه‌ها در این مرکز نگهداری می‌شود که امیدوارم این اقدام حرکتی در جهت ثبت تاریخ بندرعباس و نشان دادن عقبه و پیشینه آن است.

وی افزود: همچنین کتابخانه مجازی را با همکاری دانشگاه هرمزگان راه اندازی کرده ایم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از کتاب "از بلدیه تا شهرداری" رونمایی شد. این کتاب در هفت فصل، ۶۴۲ صفحه به‌وسیله علی کمال زاده به تألیف درآمده است. شهرداری بندرعباس در ۱۴ تیر سال ۱۲۹۶ برای نخستین بار تأسیس و نخستین شهردار آن حاج مسلم بوشهری بود.

کد خبر 432755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.